Lassale seiko

Hallo allemaal,

We zijn onze zolder aan het verbouwen en daarmee werd de vloer er ook uitgehaald. Onder deze oude vloer zijn we verschillende dingen tegen gekomen, zo ook dit horloge.
Wij hebben gegoogled maar zijn niet veel wijzer geworden, vandaar dat we ons wenden tot dit plaform :slight_smile:

Kan iemand vertellen of het een echt merk horloge is, hoe oud die is, of wat dan ook? We zijn erg benieuwd

8 likes

Echte seiko late 70s/early 80s op t oog.

Foto van de caseback?

1 like

Even met ome Google idd, kom je veel uit de 70/80-er jaren tegen, en zelf diverse sites met reserve onderdelen voor de Lassale lijn van Seiko.

Hopelijk met fris batterijtje weer een leuke vintage onder de vloer :wink:

Het lijkt mij op een productlijn, -serie van Seiko en geen eigen merk.

1 like

Lassale was net als Lorus (en Credor voor echte high-end) een zijtak van Seiko. Het verguldsel is er duidelijk wel af, ik denk dat-ie helemaal zoals de wijzerplaat was qua kleur.

Zoek even een door ons bekende en gerecenseerde horlogemaker voor wat TLC en een zorgvuldig geplaatst batterijtje:

Met een beetje geluk heeft de oude batterij niet gelekt, en loopt-ie daarna gewoon weer.

1 like

Ik denk t niet. Two tone. Zijn veel lassales.

Desalniettemin is ie niet minty.

2 likes

Nog wat aanvullende foto’s, hoop dat ze duidelijk zijn zonder daglicht.

Dat is deze Lassale ook niet meer :wink:

Beetje schoonmaken, nieuwe batterij en een paar nieuwe rechte bandenpennen. Dan is het al een heel ander gezicht en heb je een horloge met een leuk verhaal.

5 likes

Bedankt voor alle reacties! :slight_smile:
We hebben nu een idee erbij wat we gevonden hebben, dank

Misschien kan @lassale even meekijken.

1 like