Last minute kerst NA: Squale T183r Carbon

Nog net voor de kerst een NA. Ik had al een tijdje het idee om eens een Squale te gaan proberen. Ondertussen al best wat merken geprobeerd, maar squale was er nog niet van gekomen.
Ik hou persoonlijk van specialere horloges, liever niet te mainstream. Nou dat is bij deze zeker gelukt!

42mm Carbon fiber kast, rood/zwart gelaagd. 600 meter waterdicht, Sellita sw200 uurwerk…

Band is nog wat stug, ga eens kijken wat er mooi bij zou staan als alternatief…

Nu is het echt klaar voor dit jaar!


31 likes

Zag dit horloge laatst op iemands pols en hij leek gigantisch. Op jouw pols is het echt perfect. Je kan ‘m goed hebben. Mooie kleuren ook. :ok_hand:t3:

1 like

Sportief ding, hele gave kast!

1 like

Geweldig! Gedurfd en buiten het hokje aankoop! :heart_eyes:

1 like

Draag eigenlijk altijd 42mm of groter. Hij is 42mm, maar draagt inderdaad fors. Hier naast mijn spb081 van 43mm. Lug to lug gewoon hetzelfde…

3 likes

Gaaf ding, veel plezier er mee.

1 like

Gaaf ding! Heeft de kast dezelfde afmetingen als de ‘gewone’ 1521, of is deze iets anders? geniet ervan!!!

1 like

hij heeft wel dezelfde diameter, maar ik weet niet of het exact dezelfde afmetingen heeft qua dikte en lug to lug… Hij is er ook in het blauw met zwart…

1 like

Mooi ding! Hoe zwaar is hij? Zal erg licht zijn als hij van carbon is. Ben benieuwd.

1 like

:+1:t4: Ik vind ze erg geslaagd. Goede concurrent voor de 1521 pvd. Wordt nog een lastige keuze.

1 like

Bijzondere horloge. Gewaagd, verrassend en erg leuk. Enjoy!

1 like

PVD is niet mijn ding, ben allergisch voor krassen op de coating…
Succes met de keuze :wink:

1 like

Ieder zn ding natuurlijk. Ik heb in het verleden een Seiko turtle gehad met pvd, niet een krasje :smiley:. Je moet er dan natuurlijk wel voorzichtig mee zijn. Ik vraag mij wel af of deze niet te licht is, vind het wel fijn om iets of wat gewicht te voelen rond de pols :sweat_smile:

1 like

Ik weet het gewicht eigenlijk niet, maar hij is niet “vederlicht” bezel, caseback en uurwerk zijn wel van “gewoon” staal natuurlijk. Hij draagt wel lekker licht, hij is niet topzwaar natuurlijk :slight_smile:

1 like

ja dat heb ik ook hoor, maar hij heeft echt nog wel een fatsoenlijk gewicht. uurwerk, caseback en bezel zijn gewoon van staal namelijk…
Als je echt op zoek gaat mag je hem gerust komen passen hoor!

1 like

Ik zal het onthouden :+1:t4:

1 like

Gefeliciteerd !
Apart horloge.
De kast lijkt wel multiplex ?

1 like

Bijzonder ding!

1 like

Is gelayerd. De zwarte lagen zijn Carbon, de rode een soort fiber geloof ik… wordt massief gemaakt, en dan de kast er van geslepen…
de kast is erg licht van gewicht, maar door de stalen bezel, caseback en uurwerk voel je (gelukkig) nog wel horloge om de pols…

1 like

Wat een GAAF ding!

1 like