Een last minute brengt mij op zeer korte termijn naar Rotterdam Airport…
Normaal vertrek ik vanaf Schiphol, en aangezien vliegen vanaf Rotterdam zeker 20jaar geleden voor het laatst was… heb ik dus geen idee hoe en of er een TaxFree shopping aanwezig is.
Dus is er iets te zien/kopen… of kan ik beter wachten tot eind oktober wanneer ik weer op Schiphol rondloop…?
Zonde he? Ik vlieg vrij vaak van zestienhoven (ik blijf het gewoon zo noemen, de nieuwe naam slaat nergens op). Ik vind het een fijn vliegveld, lekker in de buurt bereikbaar, niet te druk…maar je kunt er geen fatsoenlijk broodje krijgen, laat staan wat anders. Zou het komen doordat schiphol de eigenaar is? Geen idee…
Ik ben er “achter de schermen” geweest (incl. brandweerdemo speciaal voor ons kleine groepje en rondleiding bij marechaussee-gedeelte) en ik kan er dit over zeggen: zeer professioneel vliegveld maar qua winkels is het drie keer niks.
Ik vlieg niet veel, maar ik vind het een heerlijk vliegveld. Schiphol is lomp, groot en traag. Rotterdam heeft geen poespas, het is aankomen en vliegen! (Ik woon aan de randstad rail en kan zelfs fietsen naar vliegveld).
Vorige keer mijn kindjes naar school gebracht en minder dan 3,5 uur later stond ik op de piste
Ik kom er graag inderdaad.
Ben een keer van Genève naar 020 gevlogen en de treinreis van 020 naar 010 duurde even lang als de vlucht. Sinds die tijd, als het kan, lekker vliegen vanaf Rotterdem de heek airport !
En binnen 20 minuten nadat je de wielen de grond raken bij de landing sta je met je koffers buiten, en omdat wij op nog geen 10 minuten afstand wonen kunnen we als we opgehaald worden binnen half uur weer thuis zijn.