Ben ik weer met een lastig horloge.
Een Kingston horloge,schat jaren 40-50 , over Kingston kan ik alleen vinden dat het Amerikaans bedrijf is die verschillende Zwitserse uurwerken en kasten importeerden en verkochten onder hun naam.
Nu zit er een fraai uurwerkje in, ben alleen erg benieuwd naar wat, op uurwerk staat naast balans 900 ,op deksel Brevet 201679(welke via google verwijst naar Laco en Roamer horloges.
In deksel binnekant staat Louis Lang SA ,dat is volgens mij een nog bestaand horlogekastmakers bedrijf.
PICS :
Ik hoor het graag als iemand meer weet.
Groeten GH
Bijzonder model weer, gefeliciteerd.
Ik kan je helaas niet verder helpen met info, mijn kennis ligt, zoals je weet, voornamelijk bij Omega 
Ik hoop dat je er wat meer info over gaat ontvangen.
Groetjes,
Martin
Leuk horloge (tu) die beweegbare lugs vind ik altijd erg fraai!
Zoeken op merknaam heeft eerlijk gezegd meestal erg weinig zin, er zijn duizenden merknamen gedeponeerd en gebruikt door bedrijfjes die horloges assembleerden; het zegt in de meeste gevallen weinig over kwaliteit of waarde…
Maar we kunnen wel iets uitvogelen: het uurwerk is een ETA 10,5 lijns kaliber 900; dat “brevet” betekent patent, en met het nummer kunnen we vinden dat het gaat om een patent uit 1938 van meneer A. Louis Lang voor een waterdichte kast:
http://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?DB=EPODOC&adjacent=true&locale=en_EP&FT=D&date=19381215&CC=CH&NR=201679A&KC=A
De wijzerplaat was oorspronkelijk (volgens mij) niet bruin, dat komt doordat de vernis helemaal is verkleurd…
Groet,
Paul
Ik weet er niets van, maar vind het wel een leuk horloge(tu)
Hallo Paul,
bedankt voor je info , erg relekst dat ik nu weet welk uurwerk erin zit.
Over de vernis twijfel ik, is wel erg donker en egaal voor verkleuring maar zou op zich kunnen,horloge is wle lastig te lezen dus dat kan wel kloppen.
Ja meneer Lang zijn bedrijf bestaat zelfs nog steeds dus die hebben de quartz crisis wel overleefd,waarschijnlijk omdat ze alleen kasten maken.
Ja vond ik ook ,staat wel apart en tevens bijzonder dat ze er nog bij zitten na al die jaren.
groeten GH