Lastige keuze Grand Seiko

Volledig andere uitstraling inderdaad. En dat is ook volledig objectief vastgesteld. En de paus is gereformeerd.

Komt waarschijnlijk door de foto en de kleur/warmte waarmee die genomen is. De kast is dezelfde.

1 like

Zwart ook fraai. Helaas geen 9F uurwerk maar de 8F is geen klunen neem ik aan. Volledig eens met het oordeel over band en kroonbescherming, die wil nog wel eens ontbreken bij de oudere modellen.

Omdat ik koppig ben of omdat je zelf de onzinnigheid van je bewering niet inziet?

Dus een witte plaat op een dresser is compleet opa en op een sporthorloge is dat een heel ander verhaal.

Dat is volgens mij complete subjectieve nonsens :wink:

Ik beweer niet dat een dresser en een sporthorloge op één hoop moeten worden gegooid. Dat maak jij er van…

Helemaal gelijk Tecco!
Al vind ik de foto’s op Google alweer een hele andere uitstraling geven dan de foto’s van de TS. Foto’s van Ts lijkt-ie meer champagne.

Deze foto geeft hem alweer een hele andere uitstraling. Al zou ik alsnog voor de blauwe plaat gaan. Op deze wijze zit er niet gek veel verschil in nee.

Sbgx059

@TimeLapse je had dus echt gelijk. Foto’s van Ts gaven een vertekend beeld. Het is minder oubollig dan ik dacht.

1 like

Thanks, fraai model hoewel ook enigszins brede bezel maar dan aflopend waardoor minder opvallend. Wijzers zijn erg mooi. ik ga er eens naar kijken.

1 like

Bericht weggehaald. Bericht waar ik op reageerde is achteraf geheel aangepast. zou geen touw meer aan vast te knopen zijn.

Klopt, het wit is eigenlijk veel witter dan op mijn aangeleverde foto’s. De champagnekleur ontstaat natuurlijk dor de omgevingskleur waardoor het motief van de wijzerplaat beter zichtbaar wordt. Het wit zal ook vaker anders gekleurd er uit zien dan de nuances blauw. Puur op de keper beschouwd is de plaat dus wit :sunglasses:

Wit is wel mooi, zie foto’s van mijn (ex) sbgx059.
Maar wel erg netjes. Voor mij een van de mooiste wijzerplaten die ik heb gehad. Ik vond alleen de GS in zijn geheel genomen te netjes voor mijn doen. In een sportmodel zoals die ik nu heb is het net wat stoerder en vind ik het geweldig.

Succes met kiezen!

Ps: als je wilt heb ik nog mega veel foto’s. Moet je even een pb sturen😉

Voor mij zouden alle wijzerplaten kunnen. Vind bij deze kast de zwarte plaat het mooist (die Vierport laat zien).

Persoonlijk vind ik deze kastvorm niet zo mooi door de brede bezel. Die leidt af van de kast en wijzerplaat denk ik :laughing:

1 like

017 :ok_hand:t4:

1 like

Op basis van de foto’s de 017
Maar ik zou geen van beide kopen enkel op basis van een foto, je moet ze live zien !!

1 like

Allen hierboven hartelijk dank voor de input en het stof tot nadeken want dat is er genoeg :+1::sweat_smile:

Dat laatste bekruipt mij ook steeds meer Tecco @TimeLapse . Door de platte breedte wordt het glasoppervlak nog maar iets van 33mm wat erg klein overkomt.

Thanks Robert @Flipperkast , PB gestuurd.

1 like

SBGF017 Wat mij betreft, meer in balans en heeft meer een klasse uitstraling!
Fantastisch horloge trouwens!!! :heart_eyes:

1 like

Ik vind het geen ontwerp voor een Grand Seiko, eerlijk gezegd. Die patrijspoort oogt lomp, en een Grand Seiko moet niet lomp zijn.

De lichte zou het goed doen op leer, maar de donkere is mooier op het staal. Da’s omwille van wat contrast en dynamiek, eerlijk gezegd.

Dan vind ik de SBGR055 net beter kunnen. Die is ook sportief, met de crown guards, maar de bezel is een tikje beschaafder. Ook vind ik dauphine hands iets meer voor een GS.

7 likes

De witte doet me niks. Doet me steeds denken aan rijstpapier. En dat vaak bij Grand Seiko.

De zwarte is mooi en klassiek. De blauwe is een mooie variant. Aan de hand van de foto’s neig ik naar de blauwe.

Ik begrijp dat je respons zoekt. Maar kies vooral zelf.

1 like

Eens, beter door de aflopende bezel waardoor deze ranker lijkt/is. Helaas een flink prijsverschil tussen de boven genoemde Quartzen en de hele fraaie SBGR055. De bezel blijft voor nu een klein punt van zorg :wink:

Wederom mijn hartelijke dank voor alle input. Het forum neigt naar wit (7 blauw - 10 wit) en een aantal terechte adviezen vooral te nemen wat ik zelf mooi vind. Wit maakt een goede kans als ik de brede vlakke bezel en het enigszins kleine glasoppervlak ook kan accepteren (nieuwe inzichten n.a.v. dit topic dus ik ben zeer geholpen :+1:). Anders alsnog de switch naar de SBGX063

8 likes

Doen! :ok_hand:

3 likes

Ik snappum David :joy:

1 like