Lastige keuze speedmaster reduced

Beste,
Momenteel loop ik met het idee rond om mijn Oris Aquis en een andere horloge te verkopen, en van dit geld een Speedmaster Reduced te kopen. Lijkt jullie dit een verstandige keuze?

Stel ik ga het kopen van een reduced doorzetten waar moet ik dan op letten en heeft iemand in omgeving Eindhoven toevallig een reduced in het bezit zodat ik deze mogelijk eens zou kunnen passen.

Alvast bedankt voor jullie wijsheid

Enige wat je zeker moet weten als je voor een reduced gaat is of je uiteindelijk niet een pro wilt

2 likes

Ik hoor zo vaak verhalen van mensen die na het bezit v n reduced toch liever een pro willen.

Ik zou daarom ook de pro es goed bekijken/vergelijken.

Misschien bij vd Kerkhof of Schaap en Citroen binnenlopen? Zijn beide dealers.

Verkoop die horloges, spaar nog een beetje door en haal een pro :slight_smile:

Wat Supah zegt.
En een Reduced kan ook (te) klein aanvoelen na een Aquis

nee… Geen goed idee…
Kunt beter doorsparen voor een pro!

Als je een Pro wil bekijken, zeker doen. Voor een Reduced zal je toch een andere weg moeten bewandelen.

Bedankt voor jullie reacties! Mischien toch te klein als je een reduced met een pro vergelijkt. Ik ga nog even doorsparen!

Seamaster niks voor je?

Seamaster heb ik niet zo veel mee. Het zijn over her algemeen wel mooie modellen, maar niet om er 2k voor te betalen.

1 like

Gewoon doorsparen voor een pro…

Die reduced voelt uiteindelijk toch niet als de real deal…

Ik kan get weten :wink:

1 like

Speedmaster Reduced is een prachtig horloge!

Automatic is prettug en draagt helemaal niet klein. Heb ook een pro dus ik kan het ook weten :slight_smile: Ze hebben beide hun charme.

Vind dat de Reduced altijd een beetje ondergewaardeerd wordt omgeschreven. Ergens snap ik het aangezien er ook de Pro is wat wordt gezien als de grote broer, maar de Reduced heeft zeker ook zo zn voordelen.

2 likes

Nee! Je hebt nu een mooi horloge en die wil je dan omruilen voor de downie onder de Omega’s. Nooit doen.

Ik ben een groot liefhebber van de Speedy Pro. De reduced zit m.i. qua verhoudingen niet lekker in elkaar. Door de kleinere maat zijn de verhoudingen op de wijzerplaat zoek. Als je hem wel mooi vindt zou ik me dan weer niets aantrekken van de ‘reputatie’ van de Reduced onder een deel van de liefhebbers. Maar voor mij is de Pro the way to go!

1 like