Late introductie plus een aantal vragen

Hallo en welkom. alles draait om jou persoonlijke smaak. Vind je dressers mooi, goed voor jou en dan kan je collectie perfect bestaan uit dressers alleen. Ook wat banden betreft. Over smaken, kleuren en geuren kan je niet discussieren. Ieder zijn ding.

Inderdaad, zoals door zo ongeveer iedereen gezegd, gewoon kopen wat je mooi vindt. Het is jouw collectie.

Er zijn wellicht een aantal situaties waar je een ander horloge dan een dresser voor zou kunnen kopen.
Voor vakantie of als je uitgaat en veel gaat drinken en niet je mooie horloge ergens tegen aan wil rammen per ongeluk of zo, klussen etc.

Of zoals ik, ik heb alleen maar vintage horloges op 1 na. Dat is het horloge wat ik om doe als het regent want daar wil ik m’n vintage horloges niet aan blootstellen.

Koken jullie nooit een ei dan!!! :scream:

Maar welkom en ik neig ook veel naar de dress-kant moet ik zeggen.

Gewoon doen wat je zelf het leukst/mooist vindt!

onzin dat je die in je collectie moet hebben… weet je wat je erin moet hebben? : horloges die je mooi vind en draagt :slight_smile:
tenzij je een flipperaar bent natuurlijk , dan staat nergens een maat op …

welk instrument bespeel je?

overigens welkom en veel plezier hiero :slight_smile:

Geen probleem en lekker kopen wat je zelf leuk vindt hoor.

Dat is zeker een mooie band! Zelf heb ik een wat donker bruine band op het oog maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

1 like

Dat is zeker iets om te overwegen, voor nu gebruik ik het vintage citizen horloge wat van mijn opa is geweest daarvoor en dat kan zeker tgen een stootje, na ongeveer 5 jaar is er nog geen krasje te bekennen en ik draag dat horloge elke dag.
Vroeger droep ik alleen maar de sportieve horloges van bijvoorbeeld Casio voor de functionaliteit maar hoe ouder ik werd hoe meer ik van de dressier horloges ging houden.

Ik ben zeker geen flipleraar haha maar zoals er hier al vaker is gezegd moet ik kopen wat ik mooi vind. Dus als ik mijn volgende horloge ga kopen zal het waarschijnlijk weer een dress watch worden haha.
Ik speel al bijna zo lang ik me kan herinneren, nu zo’n 13 jaar de trompet.

1 like

Iedereen bedankt voor het welkom heten en het is overduidelijk dat ik moet kopen wat ik graag draag dus dat ga ik lekker doen!

Ik kies ook vaak dressers. Er zijn ook zo veel soorten. Er zijn ook sportieve dressers die overal bij passen. Daarnaast kun je variatie in je collectie aanbrengen door horloges met een andere kleur dial te kopen. Misschien dat je interesse over een tijdje veranderd, misschien ook niet.
Zelf zit ik al 1 jaar naar duikers te kijken, toch bestel ik iedere keer een dresser of een chrono :smile:.
Als je maar lol hebt. Het is tenslotte een hobby. Één van mijn favoriete topics is “wat dragen wij vandaag”, leuk om te zien wat andere mensen dragen en om ideeën op te doen.
Google afbeeldingen is ook goed om ideeën op te doen zoals @Rolopalooza heeft laten zien.
Ben benieuwd welke band het wordt :+1:
Veel plezier,
Gr.Wander

Helemaal mee eens! We dragen de horloges omdat we de passie hebben voor deze hobby. De toekomst zal inderdaad uitwijzen of ik uiteindelijk ander soort horloges ga dragen. Ik heb inderdaad veel inspiratie hier opgedaan en zonder dit forrum was ik nooit bij mijn sarb 033 gekomen. Ik zag hier een sarb 035 staan en ik vond het een prachtig horloge behalve de dial kleur daar was ik niet zo’n fan van, toen ik de sarb 033 daarna zag, was ik verkocht!

1 like

Ik krijg over 1,5 week zulke tooltjes binnen van de hoogste kwaliteit. Die houden 't langer vol dan die je er gratis bij krijgt :stuck_out_tongue: . laat het maar weten als je geïnteresseerd bent

Gewoon kopen wat je zelf mooi vindt en waar je blij van wordt! Het is je hobby immers.
De horloges die ik heb zijn ook vooral van een bepaald type, maar het is wat ik mooi en fijn vind.

Yup, lichtere banden doen 'm goed… Schaamteloze cross post van de mijne:

Zeer tof, die buffel-grain band.

3 likes

Dit is imo echt de perfecte band. Precies wat ik ook zocht. Waar heb je deze gekocht?

Da’s een Hirsch Duke Honing,

https://www.horlogebanden.com/Hirsch-Duke-Horlogebandje-Alligatorgrain-Honing/?classid=

Ik vind ze op Amazon.de of bij de locale juwelier niet goedkoper, maar als je dingen wilt proberen kun je horlogebanden scoren op Amazon.de voor 16-21 Euro in plaats van die vier tientjes. Ik moet wel zeggen dat Hirsch erg, erg goede horlogebanden maakt. Ze zijn slijtvast en comfortabel.

Dankjewel voor de goede tip, daar kan ik zeker wat mee!

Hallo allemaal,
Mijn horloge is vandaag aangekomen en ik ben er super blij mee!
Ik ben meteen naar een goede horlogemaker in de buurt gegaan om te kijken wat voor band ik erop wil. Ik had via internet natuurlijk veel verschillende bandje gezien maar uiteindelijk wilde ik eerst in het echt gaan kijken wat bij me past.
Ik was verast dat ik de leren banden eigenlijk erg vond tegenvallen als ik ze om mijn pols had en ik heb daarom ook besloten, in ieder geval voor nu om de originele stalen band te gebruiken.
Hieronder het resultaat. Zonder dit forum had ik nooit dit mooie horloge bemachtigd dus ik ben er echt blij mee!

1 like