Late kennismaking

Na een paar maanden activiteit op dit forum is het wel zo netjes om mij eens officieel voor te stellen. Ik ben Rory, 24 jaar en ik zit in de laatste fase van mijn studie politicologie en bestuurskunde in Amsterdam.
Ik ben ruim een jaar geleden geïnteresseerd geraakt in horloges en heb dat destijds bekrachtigd met de aankoop van mijn eerste echte horloge: een Tissot Le Locle.
Ik vind de klassieke style van deze dresser erg mooi. Daarnaast is de caseback van dit horloge uniek in zijn soort (in deze prijsklasse).

In de tussentijd heb ik mij vooral georiënteerd op horloges en een aantal kleine en niet-noemenswaardige aankopen gedaan.
Bij mijn oriëntatie en zoektocht naar informatie, kwam ik regelmatig op dit forum terecht. Daartoe heb ik besloten mij aan te melden. Vanaf dit moment ging het al snel bergafwaarts met mijn spaargeld. In het kleine halfjaar dat ik hier actief ben, heb ik namelijk al een aantal aankopen gedaan. Allemaal overigens nog steeds met veel plezier en heel veel dank voor de verkopende partij. In alle gevallen erg nette communicatie; eerlijke prijzen en mooie horloges.

Op chronologische volgorde van aankoop:

Forumlieveling Sarb033 op Rios-band

Vervolgens deze foute Citizen die is opgeknapt door een forumlid. Draag ik vooral in situaties waar vele van jullie een SKX of G-Shock dragen:

Het volgende exemplaar is misschien wel mijn favoriete: De Villard nautoscaph.
Dit horloge heeft er wel toe geleid dat ik mij meer op vintage horloges ben gaan richten. Ik merk dat ik bij oudere horloges toch meer ‘gevoel’ heb. Hoe mooi de sarb en Tissot ook zien.

Hierna volgde een buitenkansje. Ik had nog niet het level behaald dat toegang biedt tot het genoodschap van de HFLE. Echter, via het blauwe gedeelte heb ik de reservering van iemand overgenomen en een kleine twee maanden later had ik de HFLE om de pols hangen, aangezien deze bij de eerste zending zat. Ik moet toegeven dat ik mij door de huidige stand van zaken rond de HFLE bijna schuldig voel hierover.

Ik had al enige tijd de SNXJ89 op het oog. Meerdere keren meegeboden op Ebay, maar zonder succes. Toen deze via het forum in nieuwstaat werd aangeboden, heb ik dan ook gelijk mijn kans gegrepen. Prachtig veelzijdig horloge dat ik regelmatig draag en mij positief heeft verrast.

En dan als laatste (voor nu :grimacing: ) deze oude BWC Swiss duiker. Met behulp van een forumlid alhier contact gelegd met een Uhrforum-lid die dit horloge aanbood.
Is in zeer nette staat en een leuk horloge voor de zomer met de prachtige blauwe sunburst. De lume is na al de jaren niet meer dan een matige kleurschakering.
Ik ben nog op zoek naar een goede 19mm stalen band voor dit horloge (en de nautoscaph) voor iets meer afwisseling in de looks.

Iedereen bedankt voor het lezen en met name voor de fijne en behulpzame sfeer op dit forum!

Groet,
Rory

36 likes

Welkom op HF en je hebt de vaart er in😀, veel plezier hier!

1 like

Zeer nette collectie al! Welkom!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!
Mooie, veelzijdige horloge verzameling heb je!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heerlijk om zo’n voorsteltopic te lezen, van harte welkom :sunglasses::sunglasses:

1 like

Mooie collectie. Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

En ik maar denken dat ik de vaart er al in had qua horloges kopen in korte tijd. Welkom en je heb er mooie klokjes tussen zitten.

1 like

Hallo Rory,

Van harte welkom op het enige echte horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Dat is al een collectie om 'U ’ tegen te zeggen!:ok_hand:

Ik wens je heel veel plezier toe op ons forum en ik wens je uiteraard heel veel horloges toe! :wink:

Groet,
Harry.

1 like


:sunglasses:

1 like

Welkom Rory en hier exact hetzelfde probleem (wat betreft spaargeld :wink:) … Veel plezier verder op het forum!

1 like

Welkom !!!

1 like

Goed bezig, Rory! Welkom en veel plezier op HF!

1 like

Welkom hier!

1 like

Schiet al lekker op met de collectie!! :smiley:
Welkom!!!

1 like

Rory, welkom op HF!

1 like

Welkom Rory! Je verzameling gaat erg rap :smile::+1:t2:

1 like

Welkom :love_you_gesture:

1 like

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Te laat, het virus is al in een (te) vergevorderd stadium…sorry, niets meer aan te doen… :disappointed:

Welkom! Ik wens je een fijn verblijf hier voor de tijd je nog rest… :wink:.

Wat een vet ding trouwens die SNXJ89…kende ik niet. Staat inmiddels op de lijst… :grimacing:

WJ

1 like

Hij is zo veelzijdig en de sunburst dial is een mooie toevoeging. Ik heb veel slechte verhalen gelezen over de band, maar na een goede afstelling zit hij mij erg fijn.
Grijp hem steeds vaker!