Late melding nieuwe aanwinsten

Allereerst, een Rus de Poljot Navitimer (waar lijkt die nou op vraag je je af ?). Overgenomen van Lucien (bedankt nog). Dit horloge loopt echt absurd nauwkeurig, een paar seconden per dag voor. Deze kan zo op voor het cosc certificaat. Ik heb er een croco (echte croco) band opgezet met een vouwsluiting. Prettig draagbaar horloge.

En een Seiko duikertje, ik ben altijd weer verbaasd hoeveel kwaliteit en gevoel van degelijkheid je krijgt voor dat geld, ik heb deze in nieuwstaat overgnomen van NS een plaatsgenoot voor weinig (nóg goedkoper). Dit is een super draagbaar horloge met de hitte van de afgelopen dagen.

Twee fraaie aanwinsten Leen, gefeliciteerd, geniet ervan.

Ruud

voor de witte blue angels is erg mooi!

Mooi Leen…

Je bent wel bezig de laatste tijd :slight_smile:

veel draag plezier ermee,
ik sta er toch wel van te kijken ( als leek) dat een mechanische chrono zo perfect loopt, gezien de prijs dan.
het oogt ook super… en het scheelt een tijd sparen poljot / breitling .
de seiko zal zeker goed bevallen ik heb zelf een vergelijkbare klok en ze lopen prima.

joost

Ik heb het even teruggezocht, mijn aantekeningen op zo’n geeltje. De Poljot loopt 17 seconden per week voor, vergeleken met mijn Junghans atoomhorloge. Dit is nog geen 3 seconde per dag! Ik ben zelf ook verbijsterd !

Ik heb bij mechanische duikers ook altijd het idee dat je zo veel krijgt voor je geld. Daarom is gek genoeg mijn japannertje, de Citizen Promaster, ook één van mijn favoriete horloges als het gaat om draaggenot.

Die Poljot is erg fraai, veel plezier ermee.

Leen, voordat de Poljot hier vertrok, is ie “lijdend voorwerp” geweest op een van mijn laatste nieuwe aanwinsten, de koop daarvan was mede mogelijk gemaakt door een forum lid ( wederom (tu)

Hier is de foto van zo’n dergelijk apparaat, dat ie werkt blijkt dus uit het lopen van jouw Poljot.

Jouw Poljot heeft overigens plaats gemaakt voor een andere Poljot, eigenlijk ook een nieuw aanwinstje:

De omstreden Fortis kloon en zover ik weet zelfs in Duitsland illegaal.

En die Seiko hoort natuurlijk als eerste bij een actieve verzamelaar.

Hij wordt weer volop verkocht, ook in Duitsland. Kan ook niet anders want het blijft een razend populier Type, vooral de zwarte uitvoering ik heb dezelfde uitvoering als afgebeeld plus de Aviator II.

Arjay

Dat is zeker een goed aparaat, Lucien!

mooie klokken leen,veel plezier ermee

Zoooooo, dat is 'n fraai apparaat , zo’n poljot aviator…waar zou je zo eentje kunnen aanschaffen ?