Laten maken , of niet de moeite waard.

Beste forumleden. Heb een vraagje. Ik heb deze ML zo n 18 jaar. Nu blijft de wijzer van de chronograph na stoppen en resetten staan op net voorbij de 11. Chrono werk wel alleen resetten stopt niet op 12. Wat zouden jullie doen. Laten maken of nuet meer de moeite.

1 like

Ik denk dat je batterij bijna op is. Kwartschrono’s krijgen dan vaak kwaaltjes met de reset. Die wijzer kun je trouwens ook zelf weer op de 12 krijgen; kroon helemaal uittrekken, bovenste (of onderste, verschilt) pusher drie maal indrukken en het zou zomaar opgelost kunnen zijn. Maar weet je hoe oud de batterij is?

8 likes

IMG_20240726_165241

7 likes

Ja heb vandaag een nieuwe erin laten zetten

1 like

Ah dat is het dus. Maar welke sufferd - en zeker als-ie er geld voor vroeg is het een sufferd - zet nou niet even die wijzers recht voor de klant…? Dit gebeurt namelijk altijd na een batterijwissel, dat de wijzers van schrik niet goed meer staan.

8 likes

Hema?

Batterijtje d’r in, rookworst bij. Hele grote blij! :smile:

4 likes

Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitmaken he, wil je het horloge nog lang houden dan zou ik het laten maken :wink:

1 like

Zo’n horloge is het repareren wel waard.

3 likes

Altijd proberen te repareren, al denk ik dat dit geen reparatie behoeft. Zoals al aangegeven is het waarschijnlijk of de batterij of het resetten.

1 like

Nee. Vrijdag nieuwe batterij. Nu loopt ie sl werr een hslf uur achter. Denk aan een reparatie.

1 like

Aan dit uurwerk valt niets te repareren, daar is het niet op geconstrueerd. Het zal vervangen moeten worden. Kijk eerst eens op de ML website, wellicht dat daar ook serviceprijzen bij staan. Het is 99% zeker een ETA uurwerk; zo niet, dan is het een Ronda.

1 like

Thanks

Als je het een fijn horloge vind. Lekker laten maken. Kan die weer wat jaren mee.

1 like