LCD Citizen 40 - 1030 GN-4-5

Het betreft een horloge uit de jaren '80 ( '70?)
Enkele segmenten bij de derde rij cijfers bij het cijfer 5 en 6 zijn niet te zien op mijn horloge. Bij bv het cijfer 8 en 9 zijn dezelfde segmenten wel zichtbaar.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?

Ik lees veel berichten over de polariserende werking van het glas dat minder wordt. Maar dan zouden de betreffende segmenten toch bij alle cijfers onzichtbaar blijven?

Ik bedoel de 4e rij cijfers. In de foto van de advertentie de rij met het cijfer 8.

Ik heb trouwens de batterij nog niet laten vervangen…! Ter illustratie. De vierde rij geeft op de ene foto een volledig ronde 0 en in de ander foto niet…

_IMG_000000_000000|690x388

Kan zijn dat LCD paneeltje beschadiging heeft waar de zebrastrip op zit. Heb dit type ook aantal keer gehad, en meestal stukje glas kapot van LCD paneeltje door onkundig handelen van vorige eigenaars…

Zou ook zomaar kunnen zijn dat er een stofje tussen zebrastrip en module zit.

In ieder geval heeft het niks met polarisatie filter te maken.

Bedankt Beavis. Laten schoonmaken dus?
Maar kan elke juwelier /horlogemaker dit doen?

Elke juwelier zou het niet kunnen.

Niet elk horlogemaker durft het aan. Als je een horlogemaker hebt gevonden die zegt dat hij het niet kan dan is het in mijn ogen een prutser.
Gewoon verder zoeken naar een professionele horlogemaker die het wel aandurft om naar te kijken.

Of anders contact opnemen met @ernst

Hier een filmpje van een Citizen die uitelkaar wordt gehaald om schoon te maken.
Geen rocket science…

Er zit een 9100 module in.
Je kan de techguide wel downloaden door op 9100 te klikken. Deze zou je uit kunnen printen en mee kunnen nemen naar een horlogemaker.
Staat in hoe het inelkaar zit.

1 like