LCD H Horloge

Dit horloge is 34cm en waarschijnlijk van de Hema.
Wist niet dat ze ooit zoiets verkochten.
Kan iemand mij vertellen van welk jaar dit is ongeveer?
Ik dacht zelf jaren 80.

1 like

LCD horloges kwamen pas eind jaren zeventig, dus jaren tachtig is zeker plausibel. De styling is wel erg jaren zeventig. Maar verder heb ik deze ook nog nooit gezien.

Hij lijkt wel heel erg veel op deze: alleen de batterij lijkt anders.
https://www.horlogeforum.nl/t/strena-digitaal-horloge/299754/6
Alleen ben ik er nog steeds niet uit hoe ik de juiste tijd kan instellen.

Eindelijk gelukt:

1 like

Heel goed uitgevogelt. Ik heb al uitleg van je gehad waarvoor bedankt.

1 like

Heb het idee dat hier een link met Nixon is. Zelfde periode. De Nixon ‘dictator’ lijkt hier ook een beetje op met dezelfde groene digits

afbeelding

2 likes

Deze

1 like

Zelfde periode?
De eerste Nixon Dork talking watch is van 2005 of zoiets. Het horloge van dit topic zal iets van jaren 90 zijn aan de 3V batterij te zien. Is ook geen LCD maar een soort van dotmatrix. Denk voor een euro in de kringloopbak wel te krijgen.

1 like

Ik zag de overeenkomsten in stijl. Vandaar mijn opmerking.

Vind de Nixon toch wel een stuk mooier en met een leuke functie. Zou ook zo kunnen dat die Hema LCD van 2000 of later is. Je komt ze vaak tegen in de krinloop horloge bakken.

1 like

Ja ze zijn echt mooi idd… heb ze allebei gehad. En verkocht. Waren tijdbommen wat uurwerk betreft…

1 like

Dat je ze VAAK in de kringloopbakken tegenkomt lijkt me wat overdreven opmerking.

1 like

Zou u kunnen uitleggen hoe u dat voor elkaar gekregen heeft, ik kom er maar niet achter. Ik heb namelijk hetzelfde horloge.

Moet ik weer even goed nadenken hoor, ik kan geen garantie geven dat ik het nog goed heb.
Met de knop linksonder kom je in het menu terecht. Je moet op een gegeven moment in een menu komen waarin wereldtijden getoond worden, zoals LDN, NWY, PAR, enz. Dat is het menu om de tijd aan te passen. Het kan ook zijn dat je daar meteen in komt met de knop rechtsboven. Als je eenmaal daar in zit, kan je door wat langer op één van de knoppen te drukken de tijd aanpassen als je een bepaalde tijd hebt geselecteerd. En dan wijst het zich vanzelf. Mocht het niet lukken, dan probeer ik het bij de mijne nog een keer. De laatste keer dat ik de tijd aangepast heb, was met de overgang naar de wintertijd, en toen lukte het gelukkig in één keer. Succes.

Het is mij helaas niet gelukt, zou u het een keer willen proberen? Alvast bedankt

Gezien hoe de cijfers er uitzien, zou ik bijna willen zeggen midden jaren '90 eigenlijk. Beetje de tijd dat ook Fossil opkwam met dit soort dingen. Maar… Ben een noob en kan het helemaal mis hebben.

Ik moest er weer even inkomen, maar het is me weer gelukt.
Op onderstaande wijze lukte het mij in ieder geval om de tijd, datum, etc in te stellen:

De knop rechtsonder ingedrukt houden tot de tekst begint te knipperen. Bij mij zag ik dan een wereldtijd knipperen, bv PAR 12:34:10 met een soort vliegtuig er links naast. Met de knop rechtsboven kan je dan scrollen naar een andere wereldtijd, LON, MEX, NWY, enz. Als je dan de knop linksonder indrukt, verdwijnt de tekst en gaan de seconden knipperen, die kan je dan aanpassen, daarna de minuten, uren, jaar, maand, dag, enz. Met weer op de knop rechtsonder drukken, bevestig je het.
Succes!

Het is gelukt, bedankt

Mooi zo.
Graag gedaan.