Lcd reparatie

Goedenmorgen,
Is er hier op het forum iemand

die een lcd schermpje van een Breitling B1 kan vervangen.
Mvg Jim

Volgens mij is dit niet een hele makkelijke reparatie en kan je hem misschien beter naar breitling zelf sturen.

1 like

Dank voor uw reactie,dit filmpje heb ik gezien,maar bij Breitling vragen ze zulke mega bedragen en er zit gelijk een service beurt aan vast🙈

Snap ik maar dit is niet iets wat zomaar iedereen voor je kan doen ben ik bang.

Bij mijn andere Breitling kan ik mijn kroon niet meer dicht schroeven,horloge had net een servicebeurt gehad bij de locale juwelier,wilde toch de kroon laten maken/vervangen kwam op een kosten plaatje van €800,- bij Van Zeeland horloge moest ook een servicebeurt bij want een deel reparatie doen ze niet gewoon te gek voor woorden.

1 like

Oké dat is idd een beetje gek zeker omdat hij net geserviced was en kroon vervangen weet niet eens of dat echt nodig was maar goed is het nu opgelost?

Het scherm is alleen dus wel echt iets anders dan een kroon hahaha

Vind eerst maar eens zo een scherm los van de dealers. Op ebay als je dikke mazzel hebt kost zo een scherm je zo 400 euro. Het uurwerk dat breitling gebruikt is volgens mij een eta. Ik heb er al tig vervangen maar veel geklooi gehad.

Niet elk scherm is even dik of heeft de zelfde aansluitingen. Dan druk je zo een lcd stuk. Ebay is je grootste vriend en probeer dan een origineel breitling scherm te vinden.

Het vervangen van het lcd scherm is goed te doen

Scherm is vermoedelijk stuk gegaan door het plaatsen van een te dikke batterij of door de deksel er verkeerd op te klikken

2 likes

Dan zou ik terug gaan naar de locale juwelier. Als die recent een service gehad heeft moet de kroon en tube normaal gezien meegenomen zijn.

Nee de kroon is nog niet gerepareerd draag hem nu gewoon zo met kroon open…:rofl:

1 like

Het lcd is idd moeilijk te vinden,waardoor het scherm kapot is gegaan weet ik niet,heb het horloge gisteren zo gekocht.
Horloge zou helemaal kapot zijn zou niet meer lopen,maar na vervangen van de batterij loopt ie weer😄

1 like

Dan zou de servicebeurt er wel vanaf moeten kunnen denk? Dit moet je gewoon goed laten repareren!

Hoe zeker weet je dat die dat zelf heeft gedaan? Volgens mij besteden ze dat in 90% van de gevallen gewoon uit

Als ik een lcd kan vinden ga ik het zelf proberen te repareren,anders word het idd een servicebeurt,heb het tijdelijk ff opgelost heb een stukje tape over het kapotte lcd geplakt ziet er beter uit dan een vlek​:sunglasses::sunglasses:

Afhankelijk van kast kan de tube gelast zijn. Meestal is de draad in de tube gaar. Breitling schijnt dan de kast te vervangen. Indien de tube gelijmd en geschroefd is is het minder lastig (en minder duur) en zou dit ook door een lokale horlogemaker gedaan kunnen worden (mits deze de tube kan krijgen). Over het algemeen wordt bij Omega een gelaste tube vervangen door een schroef. Dus theoretisch kan dit ook door een bekwame horloge maker gedaan worden. Kwestie van uitboren en draad tappen. Omega heeft hier kant en klare sets voor.
Als ik TS was zou ik eens diep ademhalen en hem dan afgeven bij een service centrum……

1 like

Breitling is notoire lastig mbt to kastonderdelen en als je al wat los kunt krijgen erg duur. Ik had laatst een rider nodig op 12 uur omdat de lumedot verloren was in staal.
Alleen complete rider met schroef leverbaar, kosten 120 euro……bij een Breitling dealer.
Ik merk dat veel mensen een horloge kopen omdat ze hem vinden maar niet letten op dat het ook bij de niet dealer geserviced kan worden met navenant hoge prijzen of alleen in combinatie met een volledige revisie.
Geld ook voor sommige merken quartz horloges. Batterij wissel komt dan inclusief pakkingen enz. riant boven de 150 euro. En dat wordt niet verteld als je hem koopt…….

2 likes

ik heb een rider nodig voor positie 45 (goudkleurig op titanium)met schroef. voor een Breitling Aerospace F65362

groepsaankoop?