Le coultre memovox

beste horloge[forum]liefhebers .

ik ben op zoek naar iemand die dit le coultre memovox horloge voor mij compleet kan maken .

zie foto’s

wie kan mij helpen ??

mvg ck

Ik zie niks :neutral_face:

je hebt gelijk , sorry :grin:

hoe kan ik er alsnog foto’s bij plaatsen ?

Gewoon in het tekstvlak slepen of icoontje met het pijltje gebruiken (upload)

als het goed is staan ze er nu bij

Nope. Niet in deze post.

2 likes

2 likes

Frans Kuipers in wormerveer

Het wordt erg moeilijk om een losse kast te gaan vinden om dit weer compleet te maken. Ik denk eerder dat je op zoek moet naar een tweede exemplaar met als doel er één goede van te maken.

Die hebben die van mij als nieuw gemaakt

1 like

Hier is volgens mij een kast te koop, maar ja, of het allemaal past…

1 like

Hallo C…, Ik ben zelf een verzamelaar van le Coultre horloges en doe zelf de volledige reparaties en restaureer deze ook. Ik heb heel veel onderdelen en met name ook van de memovox. Wat is het probleem, ik begrijp eruit dat je een gedeeltelijke kast zoekt. Is dat juist? Laat anders even weten wat je wil en wat exact jouw bedoeling is. Geef ook even aan in welke stad je woont, als het dichtbij Rotterdam is dan is de communicatie gemakkelijker.
groet,
vinwat

1 like

beste vinwat

bedankt voor je reactie , inderdaad ik zoek iemand die de spullen heeft om dit horloge weer compleet te maken .

het uurwerk op zich werkt goed .

in afwachting van wat zoiets gaat kosten maak ik de afweging of ik het compleet laat maken of dat ik het uurwerk zo verkoop .

ik heb namelijk ook al een vrij uitgebreide collectie .
kun jij mij een globale prijsindicatie geven wat het gaat kosten .

mvg ck

bedankt voor je reactie .

dat is niet niks voor alleen een kast .

mvg ck

bedankt !

bedankt voor je reactie

Hallo C…, Zo te zien betreft het kaliber 498/1. Ik heb van dat Kaliber veel onderdelen en ook een aantal kasten compleet en tevens aantal kasten gedeeltelijk, zoals onderkaststukken en bezel opzetstukken. Het is alleen wel zo dat er bij de diverse modellen de maten van de kasten verschillen. Ik zal dus de binnenmaat van de onderkast moeten weten die in de opzetkast gedrukt moet worden om te zien of ik er een bijpassende boverstuk bij heb. Ook de buitendiameter van de onder deksel. Je hebt ook al inmiddels de info gekregen dat de kasten heel duur aan het worden zijn, de link in deze topic die een kast laat zien op ebay wat die kast al kost geeft al aan hoe duur ze momenteel zijn, dat komt omdat de vraag naar le coultre memovox horloges de laatste paar jaren enorm is gestegen. Bijgaand een foto met een paar van de kasten die ik zelf nog in voorraad heb. Hou er wel rekening mee dat deze kasten bijna niet te vinden zijn en als je er al een vind ze zeker rond de 200 tot 300 Euro Kosten. Als je dan het uurwerk in een kast gaat monteren, dan raad ik je ook aan om het uurwerk een servicebeurt te geven, of je dat zelf kan doen of eventueel kan laten laten doen is jouw optie.

oke , meerdere opties dus , stel dat jij een opzetkast hebt die op mijn onderkast past , misschien handig dat ik evt het spul naar jou opstuur . wat gaat die optie ongeveer kosten . en stel dat dat niet lukt , een volledige kast met inruil van mij onderkast . en als laatste , mocht je interesse in het uurwerk hebben , wat zou je er dan voor willen geven ?