Lebois & Co. Venturist Chronometer

Geslaagd model van een Nederlandse microbrand…

Specs :

4 likes

Grappig, ik vind hem eigenlijk weinig uitstralen. Beetje 13 in dozijn kickstarter horloge design.

En dan die prijs…tja COSC, maar is dat het waard?

Het uurwerk ziet er maar suf uit, in mijn ogen.
Oh en dan de gezochte Frans klinkende naam…:roll_eyes:

Ik zou voor dit budget honderd keer naar een merk als Nomos, Oris, zelfs Bell & Ross lopen.

Gelukkig geldt maar: zoveel mensen, zoveel wensen en over smaak valt niet te twisten

7 likes

Ziet er wel mooi uit, maar voor die prijs haal ik liever wat anders.

Idd diegene die zo graag een chronometer ( COSC ) willen er staat er hier 1 te koop voor € 605,–

Dit ; CW C9 5 Days Chronometer Manufacture. ( 40mm )

1 like

Poeh, wat een prijs… ik kan er niks aan doen maar het horloge doet me niks…

Leuke klok maar veel te duur.

1 like

Niets bijzonders, behalve de prijs…

1 like

Duidelijk het verhaal erbij niet gelezen.

Ik had in plaats van “gezochte” beter “gekochte” kunnen schrijven.

Als ik het stukje zo lees is er niets van het (oorspronkelijke) bedrijf over, maar heeft met de merknaam opnieuw geregistreerd.

Als ik op de link naar het specifieke stukje over de naam klik, kom ik eigenlijk tot dezelfde conclusie. NL ondernemer koopt naam voor Kickstarter-project

Whaa die prijs

1 like

Wordt het daar veel beter van? Een overleden merknaam registreren als ‘zakenman’. De romantiek en historie druipt er vanaf…

Ik heb net ook even gekeken en dit was ook mijn reactie.

500 euro sure maar dit is echt te veel. Doe er 1000 of 2000 bij en je hebt een vintage Rolex datejust.

1 like

Er heeft wel eens een Lebois in het blauwe deel gestaan. Was er niet weg te branden. Heeft driekwart jaar geduurd. Was ook veel te duur voor wat het is/was.

Enne - 2,5K voor een Sellita met een Bijenkorf huismerk -“look”? Meh.

1 like

Ten eerste vindt ik het ontwerp erg goed gedaan. De wijzerplaat eenvoudig en strak met functioneel lichtgevend materiaal en het juiste lettertype in combinatie met perfect contrast.

Ten tweede is het horloge net een maatje te groot voor het ontwerp. Zo een elegant horloge hoort in mijn ogen 38 a 39 mm te zijn. Net even wat klassiekere maten volgensmij.

Ten derde, die prijs is absurd. Het horloge heeft geen verdere complicaties of bijzondere materialen. Kijk als het dan zonodig echt luxe moet zijn. Maak je in mijn ogen de kast van witgoud plaats je een reserve van minimaal 48 uur erin en beplaat je de wijzers ook met witgoud. Dan kan je er 4 a 5 duizend voor vragen met zeer goede marketing en het onderhouden van klant relaties.

Anders zal er toch echt iets uitzonderlijks geproduceerd moeten zijn om dat te kunnen vragen.

Voor die centjes en een beetje cash-up liever deze :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::star_struck:

1 like