LeCoultre of Jaeger LeCoultre

Beste Allemaal

Ik heb een vraag zit er een verschil tussen een LeCoultre of Jaeger LeCoultre horloge?
Zo ja is er ook een prijs verschil tussen de 2 qua prijs als het om een vintage horloge gaat?

Een antwoord zou ik zeer waarderen.
Thnx,

Groetjes,
Berry

Als je Engels kunt lezen. Van vintage prijsvorming voor dit merk weet ik niets.

Thnx martijn

het is dus eigenlijk het zelfde horloge maar dan in Amerika verkocht.
Wat ik niet kan vinden is of ze allebei de zelfde waarde hebben?

Stel ik heb een LeCoultre vintage horloge, is deze dan net zo veel waard in de markt als eentje die de naam Jaeger LeCoultre?

Groetjes,

BerryL Schreef:

Thnx martijn

het is dus eigenlijk het zelfde horloge maar dan
in Amerika verkocht.
Wat ik niet kan vinden is of ze allebei de zelfde
waarde hebben?

Stel ik heb een LeCoultre vintage horloge, is deze
dan net zo veel waard in de markt als eentje die
de naam Jaeger LeCoultre?

Groetjes,

Ik heb geen idee. De prijs van een vintage horloge is van zoveel factoren afhankelijk. Er zijn vast nog wel experts hier op het forum.

Dat is eigenlijk niet te zeggen, omdat waar je als verzamelaar warm van wordt voor iedereen verschillend is. Kijk voor de grap eens wat dames horloges van Jaeger LeCoultre waard zijn, die worden nog net niet weggegeven.

Thnx voor de antwoorden.

1 like

Volgens mij is er tussen herenhorloges niet echt een verschil. Vroeger was het gericht voor Amerika, maar het heeft al de internationale vraag en aanbod bereikt.

Ben je in het bezit van een Jaeger-LeCoultre of LeCoultre?
Of ben je van plan om er één te kopen?

De LeCoultre exemplaren zijn in losse onderdelen naar Amerika verscheept en werden daar in elkaar geknutseld, net als bij een aantal andere merken trouwens.
De reden was de lagere invoerrechten.

Over het algemeen liggen de LeCoultre prijzen om die reden dan ook wat lager; het is immers niet in Zwitserland in elkaar gezet.

Verder zie je van bepaalde modellen (zoals stalen Futurematics) vrijwel geen LeCoultre varianten. Amerikanen hielden blijkbaar meer van goud of verguld. Welk model heb je op het oog?

Thnx voor alle reacties.

Ik ben van plan om een dames horloge van LeCoultre te kopen, maar weet niet of dit een goede investering is.

Toevallig een 14k gouden vierkante met zwarte band?

BerryL Schreef:

Thnx voor alle reacties.

Ik ben van plan om een dames horloge van LeCoultre
te kopen, maar weet niet of dit een goede
investering is.

dames horloges zijn, over het algemeen, geen goede investering

Van een horlogemaatje die hier niet staat ingeschreven, kreeg ik nog de volgende aanvulling:

“Als toevoeging kun je aangeven dat sommige modellen enkel in Amerika gevoerd werden. Tevens werden ook voor sommige modellen de kasten in Amerika gemaakt.
Waarde is van beide nagenoeg gelijk. Echter zijn er modellen met LeCoultre en het JLC logo op de wijzerplaat die zeldzamer zijn,… dat verhoogt natuurlijk weer de waarde.”

Waarvan akte!

Daar kan ik over meepraten, check ook eerst met je vrouw of ze je liefde voor vintage deelt! Die van mij heeft een vrij unieke Omega die ik voor haar gekocht had slechts 1 keer gedragen. Ze vond het niets. Kon ik weer iets anders voor haar kopen waar ze wel blij mee is. (GC met 42 diamanten, de kraai).

Hahaha zit je vrouw ook op dit forum?

mvg Melvin

Zoals hierboven al gezegd is LeCoultre hoe JLC wou marketen in Amerika, omdat dit beter zou aanslaan.

Om isolationistische maatregelen van de Amerikaanse regering tegen te gaan (importtaxen etc), werden de ruwe uurwerken naar amerika gestuurd, waar ze werden voorzien van een kast en afgeregeld, vandaar “cased and timed in the USA”.

De Amerikaanse kasten zijn van wisselende kwaliteit, de meeste ver onder de Europese, al zijn er ook goede bij (niet altijd even makkelijk te vinden).
Daarnaast werden er in de US meer horloges verkocht dan hier, vandaar dat JLC moeilijker te vinden is, en dus zeldzamer.

Qua prijs: JLC is altijd duurder dan LC. Hoeveel hangt van het model af.