LeCoultre

Het zou hier om een P480/CW gaan, maar dat zegt me eigenlijk niks.

Wie kan me iets vertellen over dit model? Ik zoek een klassieke, gouden, dresswatch en dit model (jaren '70?) spreekt me aan.

Alleen geen idee of ik hier teveel voor betaal of niet…

Gok dat onze expert @vinwat je er meer over kan vertellen. zo niet, excuses voor het pingetje!

En dan heb ik net mijn JLC dresser verkocht zeg :wink: Verkocht - 1962 Jaeger-LeCoultre 18k crosshair
Anyway, luister graag even mee want die kroon in de case heb ik zelf nog niet vaak gezien. Vind ook de indices niet altijd even netjes geplaatst precies, misschien ligt het aan de foto maar als je kijkt naar die van 5u of 8u…

1 like

Die viel me ook direct op…

1 like

redial? sowieso kloppen de 2 en 5 niet (of het kan de foto zijn).

Komt door de foto denk ik

2 likes

Je dit lijkt al beter inderdaad.

1 like

Tja, dit kaliber is een van de vele en meest geproduceerde handwind uurwerken van JLC.
Dit kaliber zit in heel veel modellen van deze manufactuur.
Veel gouden kasten zijn inmiddels in de loop van de jaren omgesmolten voor de centen.
dit kaliber komt wel nog regelmatig voor in de mistery horloges van JLC in goud maar ook veel in wit goud en is een ultiem en gewild verzamel object. Heel veel andere merken hebben dit mistery wijzerplaat uurwerk dan ook nagemaakt.
Veel van deze kalibers zijn in heel veel diverse kastmodellen ontworpen en gemaakt, heel veel in double, de zg. gold filled kasten.

Ja de wijzerplaat is niet overnieuw opgemaakt, maar er is wel handmatig iets aan gewerkt.
Wat betreft de kroon, wel dat komt meer voor ook zelfs onder de kast weggewerkt, ik heb daar ook nog wat van liggen.

Ik heb in de loop van de jaren veel van deze kalibers gerestaureerd en heb in mijn JLC laatjes meer dan voldoende reserve onderdelen achter de hand voor de liefhebbers die nog een dergelijk horloge hebben die gerepareerd moet worden.

Wel, ik weet niet wat er wordt gevraagd voor dit horloge, is de kast van goud en is het in een goede werkende staat, wat voor kroon zit erop, zit er een JLC band op, dat soort zaken zijn voor een dergelijke vintage wel zo belangrijk. Als je mij eventueel in een PB de vraagprijs kan melden, dan kan ik je aangeven wat zoiets zou mogen kosten.

Zelf heb ik een aantal van deze uurwerken met verschillende kastmodellen, die ik, zodra er weer een beurs is meeneem voor de verkoop om mijn collectie nodig uit te dunnen.
Hier een kleine impressie van horloges met dit kaliber;

de mistery

10 likes

Wel leuk trouwens die dubbele “chrono24-watermark” op de foto’s :slight_smile:

1 like

Chrono24 als leidraad gebruiken voor waarde van horloges te bepalen is vragen om teleurstelling.

Voor die prijzen wil ik mijn kaliber P480/CW JLC tjes ook wel verkopen. Kan ik eindelijk gaan rentenieren.