LED tips

Hallo allemaal!

Merk dat ik stalen horloges met een LED display wel tof vind. Hamilton heeft een toffe ‘matrix’ model uitgebracht en Yema heeft recent ook nieuwe uitgebracht:

Nu is mijn vraag als volgt. Welke zijn er nog meer en zijn er ook modellen voor een schappelijke prijs (tot €250) beschikbaar aangezien dit puur voor erbij is? Hoor het graag! :sunglasses:

7 likes

De Gerlach Kosmonauta

http://gerlach.org.pl/kosmonauta.html

Oh en als je vintage niet erg vind, dan de Elektronika.

3 likes

idd erg tof!

Heb liever iets moderns. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Bedankt voor de tip. Als ik hierop zoek op bv EBay kom ik er ook een hoop tegen. De vintage modellen zien er erg goed uit:

1 like

Het nadeel van de Elektronika is de batterijduur, ik las net op Worn&Wound 2 jaar voor de Gerlach. Met de Elektronika zal je bij veelvuldig gebruik (display is standaard uit) wellicht een half jaar halen? Ik weet het niet precies.

Ik heb er zelf, maar draag ze niet bijna nooit omdat ze meestal leeg zijn :upside_down_face:

2 likes

Recentelijk een casio illuminator gekocht gewoon voor de lol. Kost niets bijna… Met een paar aanpassingen ziet hij zo uit ( geen velle led maar…):

2 likes

Dit type heeft een LCD scherm als het goed is.

Leuk horloge die Gerlach Kosmonaut maar 1400 Zloty is wel veel.

Heb vroeger een kunststof Texas Instruments LED horloge gehad als kind. Mijn ouders moesten om de paar maanden weer een nieuwe batterij laten plaatsen…

1 like

Ja zelfde gedachte. Wel een leuk model.

Denk inderdaad dat je moet gaan grabbelen in vintage en dan moet je goed gaan kijken naar of ze volledig staal zijn of verchroomd. De laatste modellen hadden meestal een verchroomde kast, terwijl de eerdere meestal volledig rvs waren

Heb zelf deze Prisma met verchroomde kast (wel zgan), maar daar moet je toch voorzichtig mee zijn.

En deze is dan weer staal maar naamloos (waarschijnlijk Litronix):

1 like

De Bulova Computron.

In goudkleur met rode LEDs, zwart met rode LEDs, of zilverkleur met blauwe LEDs

1 like

Alleen is dat geen led, maar gewoon lcd

Nee hoor.

De Bulova heeft idd een LED scherm.

@Phodebimos vind persoonlijk alleen de zwarte interessant, maar die is overal natuurlijk uitverkocht :sweat_smile:. De andere twee net iets te glimmend/kitscherig.

1 like

Ik heb zelf de gouden, op de gouden band, en die vind ik echt geweldig-- maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Voor mij is het ook een deel nostalgie, want dat is de versie waar mijn opa vroeger het origineel van had :grin:

1 like

de kickstarter van yema doe ik aan mee, verwacht het horloge rond juli, maar ze zijn nog beschikbaar! wel wat duurder

2 likes

Jawel haha. Dat is gewoon lcd dat moet lijken op een LED scherm. Kijk maar eens naar het schermpje, zijn gewoon LCD segmentjes

*LCD scherm

Waarom zou dat geen (O)Led zijn? Zo veel duurder is dat niet toch?