Ik ben nog maar net lid en kom in de grote wereld van veel mooie horloges, mijn hoofd gaat van een klassieke dresser tot aan een stoere (bijna) diver. Mijn prijs gaat van EUR 300 naar tot wel EUR 1200 (in dit geval).
Na veel adviezen over allerlei zaken zie ik veel mooie klokken op chrono, of van merken die niet in iedere juwelier te vinden zijn. En daar loop ik (en ik vermoed met mij velen) ook gelijk vast. Hoe staat zo een klok om mijn pols? Ik vind de gok om maar gewoon te kopen best groot. Hoe doen jullie dat?
Om een voorbeeld te geven, ik kom nu uit op een Mido Commander 2 (te zien bij een juwelier in Duitsland misschien) en daarnaast een Seiko SARB035 of SARX serie (deze serie begreep ik heeft geen enkele dealer in nederland, waardoor ik bij Monsterwatches uitkwam, maar daar moet ik hem (dacht ik) ook bestellen voordat die om mijn pols heeft gezeten).
Hebben jullie wel eens dat je leden elkaars klokken laat passen, bijvoorbeeld die het dichtstbij in de buurt woont, alvorens te bestellen? ik begrijp heel goed dat je niet altijd leden over de vloer wenst, maar is er wel eens een bijeenkomst of zoiets waar dit wel kan? Of hoe doen jullie dit? De klokjes die hier te koop staan (zo ook een Seiko) zijn vaak van leden in Belgie…
Heb wel eens aangeboden gekregen om bij een forumlid een horloge te komen passen. Tot nu toe nog niet gedaan, want mijzelf kennende, als die mooi zit… Dan begint er gelijk een zoektocht
Ik denk dat je altijd n beleefd oproepje kunt doen om te vragen of iemand z’n horloge wilt laten zien onder t genot v n drankje. Uiteraard kijken de leden ook wel uit dat ze geen knuppel op hun achterdeksel krijgen als ze hun Rolex ofzo meenemen. Maar netjes vragen lijkt me altijd wel te kunnen.
Daarnaast heb je de periodieke bijeenkomsten waar je ook n oproepje kunt doen, zoals de gezelligr HF meetings, of de Rikketik beursen.
Ieder horloge dat vaker dan 2 keer per dag de juiste tijd aangeeft is noemenswaardig in mijn beleving. Ik ken jouw persoonlijke situatie niet maar als jij met een beperkt inkomen hard hebt gewerkt en echt hebt moeten sparen om een Seiko te kopen heb ik daar meer bewondering voor dan een piloot met een Breitling of een bankier met een IWC.
De horloges die jij noemt heb ik niet in mijn bezit, daarbij woon ik ook niet in de buurt van Arnhem. Ik wens je veel succes in je leuke zoektocht.
Dit lijkt mij nou een prima plan! Ik heb inmiddels wel wat horloges (zie mezelf als liefhebber sinds 2014) maar heb nog nooit een persoonlijke ontmoeting met andere horlogeliefhebbers gehad.
Geen idee wie hoe wat waar en met nog geen klokjes heb ik weinig in te brengen maar toch…Geen idee welke ervaren persoon op dit forum zo een topic maakt? Misschien wel met 2 of 3 regios want ik kan niet lang reizen?