Leder vs staal...

Net de Co-ax van leer weer op de stalen armadillo gezet. Hier een vergelijking:

Hebben jullie ook foto’s van lederband en schakelband op hetzelfde horloge?

20 likes

26 likes

@Brava Kan je meer info kwijt over de stalen band aub ?Armadillo???

Armadillo is de bijnaam, ook wel ‘brick’ genoemd om duidelijke redenen. Het is de standaard schakelband bij dit model, geïnspireerd op de schakelband die in de fifties geleverd werd bij Pie-pan Constellations

2 likes

Heel uniek de stalen band. Ik vind em heel cool! En de leren band staat er ook goed op!

Ik heb een periode gehad waarin ik mijn stalen banden probeerde af te wisselen met leer. Maar elke keer als er leer op zat miste ik staal. Voor mij geldt dat als ik blij ben met de stalen band dat ik niet wissel. Daarbij vind ik het gepriegel met die pinnen elke keer maar stom :shushing_face:

Afwisselen tussen leren banden zou ik eigenlijk vaker moeten doen

2 likes

@Brava.Omega nr.1601 band 19 mm met 943 endlinks. Klopt dit ? Staal zowel als 14kt-18kt goud?
Top band :star_struck:

12 likes

Ik ben doorgaans geen liefhebber van staal, maar bij het voorbeeld van topicstarter @Brava zou ik echt twijfelen. Erg mooie band dat. Onderstaande mijn Anordain op leer en op staal, geen van de 2 is meegeleverd. De stalen band is hier niet erg geliefd heb ik gemerkt. Toch gaat ie er in de zomer wel nog eens op

9 likes

Prachtige band, die armadillo!! Echt iets speciaals.

Het wordt weer warmer, dus wordt het tijd voor staal, of rubber. Leer draag ik eigenlijk alleen in het late najaar, winter en vroege voorjaar (als het niet te warm is). Leer gaat met warm weer snel plakken, kleven en daarna stinken… Niet goed voor de band, niet goed voor mij en ook niet goed voor mijn omgeving :rofl:

1 like

5 likes

Wow, voor het eerst dat ik een Santos op een leren band zie. Gaaf!

2 likes

7 likes

En eerlijk gezegd vind ik dat veel beter staan dan staal vanwege de overdreven grote hoeveelheid schroefjes die in de stalen band zitten. Een lederen band met wat structuur zoals een krokodillen print zou ook niet misstaan. Prachtig horloge!

1 like

6 likes

@YY77 toffe combinatie op de blauwe band!

Het is een grijze alcantara band op de speedy die matcht met de wijzerplaat.

@YY77 :sweat_smile: Ben denk ik kleurenblind… Lijkt blauw in mijn ogen :grimacing: Sorry :wink: Maar grijs kan ik ook wel erg waarderen!

1 like

6 likes

6 likes

Ik prefereer leer altijd boven staal. Ik zweet normaal gelukkig niet erg. Alleen na een opeenvolging van de heetste dagen in de zomer gaan mijn bandjes stinken. Daarom draag ik dan altijd rubber of nato, wat ik verder ook wel vaak draag.

2 likes