Mijn naam is Bo, woonachtig in de pittoreske Achterhoek. Ben al een langere tijd liefhebber van horloges, wel actief op het forum, maar met name lezen en soms een reactie.
Nu de vraag: deze is mbt de lederen band van mijn Breitling navitimer. Het horloge is vrij weinig gedragen en zowel de kast als band zijn nog in zeer nette staat. Echter de passanten beginnen al redelijk te verslijten en te rafelen?
Bij de ad geweest, maar zij geven als oplossing een nieuwe croco band van €500…
Weet iemand een adres of oplossing om alleen de passanten te vervangen oid, uiteraard van het zelfde materiaal en kleur als de band zelf?
Sowieso niet bij breitling en croco band kopen, bij aaron bespoke kost het je maar max 280 en dan heb je nog keuze in gevarieerdere stitching, kleuren en lining.
Lijkt me mee te vallen. Met wat leervet is die volgens mij als nieuw, incl passanten.
Mocht wat leervet toch niet het resultaat geven wat je zoekt, gewoon een generieke nieuwe vand halen van dezelfde breedte bij zowel de kastpoten als bij de sluiting en de door sluiting omzetten.
Vergelijkbaar kwaliteit heb je voor de helft van de prijs. Je hebt ook veel goedkoper, het is maar net wat je wil.
Deze zijn nog best netjes te maken. De rafeltjes kun je met een vlammetje weg branden (heel even raken is voldoende). Vervolgens goed in het leervet zetten en laten in trekken, daarna met een zachte doek oppoetsen.
Kost je niets. €500 voor een goede band vervangen is wel erg ruig. Passantjes zijn ook prima nieuw te maken mocht het echt nodig zijn. Er zijn genoeg mensen op het forum die goede banden maken (Ko bv).
Hangt er vanaf hoe perfect je wilt en hoeveel tijd je erin wilt steken anders contact Renaissance Leather, NZ Kolk 4 Amsterdam deze jonge Artisans kunnen alles repareren als het de moeite waard is.