Lederen bandje 19mm

Heb net een WIMA duiker begin jaren '70 op de kop getikt… Er hangt momenteel een plastic bandje aan die narr de sluiting toe smaller wordt, ziet er nogal goedkoop uit. Heeft iemand misschien een klassiek zwart lederen bandje 19mm die overal even breed blijft ?

Pff. 19mm is gemakkelijk te vinden maar die lopen af naar 18 of 17, meestal 17mm.
Kijk eens op www.uhrenbandversand.de

meer keus heb je niet

Ik heb ooit een vintage horloge gekocht waaraan een 19 mm Armani (!) lederen bandje zat wat niet afloopt. Bandje was verder behoorlijk lelijk maar wellicht is er ook iets acceptabels van dat merk te vinden.

Ik heb laatst een aardige 19mm gevonden op eBay. Gewoon filteren op 19mm watch strap, watch band of uhrenband. Je vindt er altijd wel wat.

Hey Tom,

bandje is besteld, bedankt voor de info…

Super, welke is het geworden

gewoon zwart, maar overal even breed…
keuze genoeg hé, nogmaals bedankt

plastic? goedkoop aandoend? Staat er wellicht ‘Tropic’ op de achterkant… Dan heb je een winnaar in handen.

Menno

inderdaad…
Wat bedoel je met een winnaar?

Dan is ie veel geld waard :wink:

tropic banden zijn authentiek en vrij zeldzaam en dus behoorlijk aan de prijzige kant. zien er goedkoop uit maar kosten een boel. Kun je verkopen en wéér een horloge kopen :wink:

Allen bedankt, ik ging de tropic band in de vuilbak kieperen…
Iemand een idee wat ie dan wel waard is?

Helaas niet! Andere forumleden vast wel. succes.

Ligt er aan. Hoe is de staat? Zitten er scheurtjes in en is ie uitgehard dan kun je 'm toch in de prullenbak gooien. Is ie heel soepel, vrijwel ongedragen met een mooie brede stalen gesp dan tussen de 20 en 50 euro.

… en als het bandje inderdaad slecht is (zoals Henrik beschrijft) en je 'm idd in de vuilnisbak wilt kieperen, haal dan eerst de gesp eraf. Er staat waarschijnlijk ‘inox’ of ‘stainless steel’ op. De gesp kun je weer aan een andere band knopen, zoals aan deze: http://www.modenawatch.com/product.sc?productId=36&categoryId=26 of deze: http://stores.ebay.com/squinky_Tropic-rubber-straps_W0QQ_fsubZ10QQ_sidZ1141881QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Deze Squinky verkoopt ‘Tropic style’ banden; de namaakbanden met de waardeloze gesp, daar kun je mooi een echte Tropic gesp aandoen en hij verkoopt ook de echte Tropic. Je ziet het prijsverschil. En met een beetje geluk zie je ook jouw Tropic in de lijst genoemd staan.

Menno

K heb de band eens nagekeken, er staat inderdaat tropic op, ook staat er 19mm en swiss made op. Op de gesp staat acier.

De band is in nieuwstaat.

Begin er stilaan aan te denkem om hem gewoon te houden, als ik hem wegdoe kom je hem wel tegen op het forum…

Precies, gewoon bewaren! Ik ben zo ook aan een horloge gekomen vanwege de Tropic die er aan zat; de Franse verkoper wist ook niet wat hij verkocht, blijkbaar.

Menno