Lederen 'vintage' bandjes

Hoi HF!

Na mijn introductie niet zo lang geleden zou ik mijn eerste discussie willen starten. Het gaat over lederen bandjes en waar jullie deze kopen. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een mooi ‘vintage’ donkerbruin bandje om een nieuwe look te geven aan mijn Explorer I (36mm).

Ik bedoel zoiets als deze foto die ik van internet heb geplukt, het gaat hier om een Hodinkee strap maar deze zijn reeds uitverkocht en waren aardig aan de prijs (150 euro als ik me niet vergis)

Waar kopen jullie bandjes en hebben jullie er al zulke gezien zoals hierboven? Ik was ook aan het denken aan een donkerbruin suède bandje eventueel (http://www.basandlokes.com/noah-brown-handmade-suede-watch-strap/)… Zou dit mooi zijn? 'T is maar een idee natuurlijk! Ik hoor graag verschillende meningen!

NielsZ

Vraag Het mimoza eens, hij maakt dergelijke banden op bestelling , in allerhande soorten leer.
Hij heeft er hier ook een topic aan gewijd, en een Facebook pagina:trapped leatherworks

Arie Kabaalstra Schreef:

Vraag Het mimoza eens, hij maakt dergelijke
banden op bestelling , in allerhande soorten leer.

Hij heeft er hier ook een topic aan gewijd, en een
Facebook pagina:trapped leatherworks

+1 en scheelt een paar tientjes als ik me niet vergis. Overigens, misschien dat er op de Rikketik wat te scoren valt? Kan me voorstellen dat er een hele hoop andere bandjes ook leuk staan op deze klok.

In de UK worden bij Heuerville verdomd mooie straps verkocht; wel prijzig…

Olaf Lugten…

Kijk eens op de site van Uhrenbandversand. Als je de zoekterm vintage gebruikt vind je ook wel het een en ander.

Tobias Schreef:

Kijk eens op de site van Uhrenbandversand. Als je
de zoekterm vintage gebruikt vind je ook wel het
een en ander.

+1 Voor een fractie van de prijs ook topkwaliteit banden.

Check Crown and Buckle eens, hebben een groot aanbod

Recent een vintagebandje van het merk Fromanteel gekocht via horlogeband.com voor 49 euro. Bevalt goed, lekker soepel, maar niet te dun leer.
Ook aparte push pins zoals ik ze niet kende, heel makkelijk in gebruik.

rvgordijn uploaded this image to rvgordijn uploaded this image to rvgordijn uploaded this image to

Kwam deze per toeval tegen: http://link.marktplaats.nl/758971245

Ik kan de diaboliq strap van harte aanbevelen. Helemaal naar wens voor een schappelijk bedrag. Ook de Dstrap bevalt me goed. Met deze 2 leveranciers kom ik er wel uit; ik zal dan ook niet snel een ebaybandje voor een paar tientjes aanschaffen.

marnix.moed Schreef:

Arie Kabaalstra Schreef:

Vraag Het mimoza eens, hij maakt dergelijke
banden op bestelling , in allerhande soorten
leer.

Hij heeft er hier ook een topic aan gewijd, en
een
Facebook pagina:trapped leatherworks

+1 en scheelt een paar tientjes als ik me niet
vergis. Overigens, misschien dat er op de Rikketik
wat te scoren valt? Kan me voorstellen dat er een
hele hoop andere bandjes ook leuk staan op deze
klok.

Idd even bij mimosa informeren, kan alles op jou verzoek maken. Vorige editie van de Rikketik gezocht naar deze banden, de zaal meerder malen helemaal afgeweest, maar nergens te koop. Dus gewoon even mimosa een pb sturen :wink:

Fantastisch mooie band idd. Ik krig er een 1 binnenkort binnen die mimosa voor me gemaakt heeft. Kan niet wachten om het bandje aan 1 van m’n klokjes te zetten.

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze eens bestuderen en tegen elkaar afwegen :wink:

Hey,

Dit zijn twee banden die ik kortelings geleden heb gemaakt op vraag van twee forum leden:

De rest van mijn creaties kan je zien op www.fb.com/trappedleatherworks
Als je wil weten wat een band als deze kost, Via Pm aub, Zo goed als alles is mogelijk op vlak van banden, ook iets in de aard van die Heuerbanden (die ik ook erg mooi vind!)

jankoxxx.eu; kijk op “gallery”. Fraaie voorbeelden custom made.

• 1 … erg goeie ervaringen met Diaboliq en laten we ook onze Mimoza en Dstraps niet vergeten! Keuze genoeg :~

Windhund Schreef:

Ik kan de diaboliq strap van harte aanbevelen.
Helemaal naar wens voor een schappelijk bedrag.
Ook de Dstrap bevalt me goed. Met deze 2
leveranciers kom ik er wel uit; ik zal dan ook
niet snel een ebaybandje voor een paar tientjes
aanschaffen.

Die 2e vind ik ook helemaal geweldig X(

Mimoza Schreef:

Hey,

Dit zijn twee banden die ik kortelings geleden heb
gemaakt op vraag van twee forum leden:

http://imageshack.us/a/img826/4150/t9io.jpg

http://imageshack.us/a/img19/2540/5pmd.jpg

http://imageshack.us/a/img43/660/3p3r.jpg

De rest van mijn creaties kan je zien op
www.fb.com/trappedleatherworks
Als je wil weten wat een band als deze kost, Via
Pm aub, Zo goed als alles is mogelijk op vlak van
banden, ook iets in de aard van die Heuerbanden
(die ik ook erg mooi vind!)

Werkelijk zoveel goede aanbevelingen! Waar ik in het begin het probleem had dat ik niet wist waar ze te vinden, heb ik nu het probleem dat ik haast niet kan kiezen :smiley:

Ik ben ook tevens nog steeds aan het twijfelen of ik zulk bandje zou nemen zoals in mijn eerste bericht of een suède bandje. Ik heb tot op heden nog geen enkele foto gevonden van een Explorer 114270 op suède dus ik vind het moeilijk om het me voor te stellen. Hoe denken jullie dat dit zou staan?

Dit is het beste vergelijkingsmateriaal dat er is, een Explorer 1016 die toch veel meer ‘vintage’ uitstraalt dan mijn Explorer… Ik vind de 1016 eigenlijk ook mooier maar is verschrikkelijk duur voor wat het is helaas…