leeftijd citizen

Hallo, kun je de leeftijd bepalen door info op achterzijde.

2 likes

Op deze site:
[Citizen serial number decoder. Date a Citizen watch by serial number and case markings (serial-number-decoder.co.uk)]

https://serial-number-decoder.co.uk/citizen/citizen.htm

vind je het volgende:

Vul de gegevens in (heb ik hier al voor je gedaan) en klik op de onderste button 'Decode Citizen serial.
De volgende pagina geeft dan dit resultaat:

Op andere vermeldingen via Google wordt (als er al iets staat van een productie jaar) meestal nogal vaag gesproken van 1990 tot 2000. Ca. 1995 lijkt mij dan een redelijk aanvaardbare datering.
Veel verder ga je niet komen vrees ik.

4 likes

Dikke merci, nu weet ik al meer. Bedankt is zeker 1995 dan, want horloge stond nog met prijs aan in Belgische franken 11.900 :slight_smile:

2 likes

Ooit een duur horloge geweest inderdaad…

Uit 1995. Eerste getal van het serienummer is laatste cijfer van het jaartal. Rest is deductie.

1985, nee techniek was toen nog niet zo ver. 2005 was de techniek al een stuk verfijnder. Geen dikke antenne aan de kast.

Blijft inderdaad 1995 over als mogelijke (De 3 is van maart.)

1 like

Ook bedankt !! :+1:

BEF.

Ik schrok me rot. Toen ik even omrekende besefte ik dat je daar nu niet veel meer voor koopt op horlogegebied. :grimacing:

P.S.: die arend op de caseback lijkt verdacht veel op die van op de duitse mark van vroeger. Is er een link?

1 like

11900 BF is rond 300 euro :slight_smile:
Klopt die lijkt wel, zou de link niet weten moest ze bestaan? Japan - Duitsland ( vriendjes) :slight_smile:

1 like

In 1995, rekening houdend met inflatie is het ongeveer € 500 in 2021 euro’s. Kun je een prima Citizen voor kopen hoor @Colnago :grin:

2 likes

Wij hebben gewoon leren rekenen met de factor 40.3399

Dan werd 11900BEF /40.3399= 294.99€

Moet wel gezegd dat toen de euro uitgebracht werd, ikzelf een ventje van 15jaar was, en toen was 11900BEF gewoon verschrikkelijk veel geld. Tis toch goed om eens wakker geschud te worden. :blush:

2 likes

zeg dat wel als je toen 1000 frank mee had , was je een hele kerel in het cafe :slight_smile:
Nu kost een pintje 2 euro zeker = 80 frank
pintje

1 like

In Frankfurt staat De radio antenne. Dat moet de link zijn :grinning:

En 300 euro in begin jaren 90? Was echt wel een hoop. Check maar met een inflatie calculator. :sweat_smile:

2 likes

Dus je denkt ook dat het een duitse adelaar betreft? Ik bedacht me vandaag namelijk nog dat op de rode en groene chronomaster ook een adelaar staat.

1 like

Dat is een heel andere ding. Dit heeft echt 0 met chronometer te maken :grinning:

1 like