Leder en staal kunnen beide mooi zijn. Wisselen kan natuurlijk ook. Jouw voorbeeld is het mooist op cognac/bruin leder
ik zou normaal gesproken zeggen staal maar deze combi is echt top. Zo komt die zilveren / witte dial beter tot zijn recht dan op een stalen bracelet.
Ik vind leer in de zomer no-Go voor mezelf. Er gaat toch een wat naar geurtje intrekken. Ik vind het een mooie band, goede kleur, alleen een racing band vind ik meer voor een chronograaf geschikt. Maar het staat niet slecht!
Eens — ik denk zelf dat een croco bandje hier wel chique bij zou staan.
Leer uiteraard
Staal is voor pisbakken
Het is idd een kwestie van smaak maar bij jou Omega staat hij echt heel mooi
. Wat mijzelf betreft hangt het van het horloge af, het ene horloge vind ik mooier op staal en het andere weer op leer. Maar nooit een Canvas of Nato band, ook weer een persoonlijke smaak
hoef ik dus niet meer naar de wc, gewoon pissen in mijn horlogebox
win/win
Leren bandjes zijn mooier maar staal draagt fijner, zeker in de zomer. Daarom de laatste paar jaar bijna altijd op staal voor mij.
Niet per se fan van de rally horlogeband, maar een mooi gekleurde donkerblauwe/-groene/-rode/… leren band levert wel lekker veel contrast op met die lichte wijzerplaat. Staal lijkt me erg vlak en monotoon.
Heb ook een cognac besteld toevallig. Zodra die binnen is zal ik hem posten
Thanks ben ook wel onder de indruk
Sommige horloges “horen” gewoon op leer volgens mij. Zou de Omega uit dit topic lekker op een cognac band zetten.
In het verleden had ik eigenlijk altijd alles op leer met een sterke voorkeur voor cognac kleur. Sinds wat recenter ben ik meer richting staal gegaan en draag ik eigenlijk alleen nog maar mijn horloges op de OE stalen band. Daarmee overigens ook wel wat gevoeliger richting horloges die wat monotone zijn qua uiterlijk.
Leer is qua dragen erg prettig maar er is iets aan staal wat mij nu aantrekt qua uiterlijk. Merk ook dat het naar mijn mening wat makkelijker te combineren is met de overige kleding. Bij leer is er toch wel de tik dat het ergens moet matchen met de riem etc.
Herkenbaar dit, ik overweeg ook staal op mijn Rado Coupole… of toch nieuw leder straks affin ik vindt leer een echt luxe product, wellicht niet om alle dagen te dragen zoals ik doe? En sommige klokken horen wellicht ook enkel op leder thuis, ik ben geen horloge kenner maar mijn smaak bij deze Omega zou persoonlijk toch leer blijven.
Succes, wat een mooi exemplaar ook Muldrix!
Helemaal mee eens en toch val ik telkens weer terug op staal. Als het al leer is dan vaak cognac maar vond deze blauwe kleur ook gaaf, dus dan maar allebei.
Daarnaast wil ik leer proberen zodat ik de NOS Omega stalen band netjes kan houden door af te wisselen. Stalen banden en de hele dag op kantoor achter je keyboard helpt niet mee zeg maar…
Dank voor je uitgebreide reactie!
Bedankt Pascal, gekocht van een zeer gewaardeerd forum lid. Enorm blij mee
Jep, soms ook wel een paar maal per dag
leer/ staal probeer sleer? of een ceratineband
Ik vind de gekozen combi prima … scheelt op een horloge als dit staat veel goed dus kun je mooi wisselen