Leer of staal! Om gek van te worden

En ja hoor wederom stel ik mezelf de vraag leer of staal. En wederom koop ik een leren strap, benieuwd hoelang deze erom blijft. Mijn kist ligt vol met leren straps welke hooguit een week gedragen zijn en toch blijf ik proberen verliefd te worden op een leren bandje. En ja smaken verschillen als het om leer gaat. Hopelijk dat deze band blijft of toch weer terug naar staal?

Herkenbaar voor jullie?

Toch even toetsen wat jullie er van vinden?

20 likes

Mooie combi, maakt het net even wat informeler :+1:t2:

3 likes

Ik wissels vaak dagelijks, soms zelfs gedurende dag. Dus het valt allemaal nog wel mee.

Wisselen is leuk, het kan allebei erg mooi zijn dus gewoon afwisselen

3 likes

ik ben al geruime tijd al mijn lederen banden aan het vervangen door stalen en mesh :+1:

1 like

Qua kleur niks mis mee, maar ik had niet voor een racing gegaan bij dit model. Wel absoluut leer.

5 likes

Heel snel terug naar staal is mijn (bescheiden) mening

Neen

Staal !

1 like

Staat prima op dit horloge. Ik heb een voorkeur voor staal en anders rubber omdat die nat kunnen worden (zonder dat ik er last van heb). Maar ook ik heb heel wat leren en nato bandjes gekocht omdat ik het we tof uit vind zien, om ze na een paar uur weer op te bergen.

Ik heb een aantal horloges op leder. Als ik het perfecte bandje heb gevonden blijft deze er ook op zitten.
Mijn voorkeur is echter staal. Als het horloge op staal is geleverd blijft deze ook op staal. Hoe mooi leder ook zou kunnen staan, staal draagt fijne en is praktischer.

Klopt en als ik dan wissel blijf ik hangen bij staal🤣

1 like

Kleur combo is top maar het had geen racing strap moeten zijn imo. Gewoon een strakke in dezelfde kleur zou top zijn geweest.

Gewoon staal altijd beter!

1 like

Een voordeel van leer over staal is trouwens wel day staal altijd krast, vooral op de sluiting, terwijl je een leren band makkelijker kan vervangen.

1 like

Horloge is te klassiek voor een rally-band. Sterker nog, ik zou voor cognac of bruin gaan op dit horloge.

De Watchgecko Radstock, bijvoorbeeld. :slight_smile:

Hirsch Performance is niet slecht voor de wat sportievere horloges.

3 likes

Prachtig op leer, maar waarschijnlijk ook op staal
Het blijft lastig, ik ken het :roll_eyes:

1 like

Leer is mooi en comfortabel behalve bij warm weer, dan liever staal. Het ene leren bandje is ook het andere niet. Moet wel soepel zijn. Sommige ruiken ook lekker.

1 like

No Life 'til Leather (Metallica). Maar doe mij maar staal.

2 likes

Beiden is mooi idd, ff kijken wat de voorkeur geniet

Niet alleen kleur maar ook type bandje is een kwestie van smaak. twijfelde aan rally en toch vind ik het wel gaaf (zo eigenwijs als ik ben lol)

Sailcloth!

Ik ga deze band ook als egale band bestellen en eens kijken wat ik mooier vind. Bedankt voor al jullie goed bedoelde reacties