En ja hoor wederom stel ik mezelf de vraag leer of staal. En wederom koop ik een leren strap, benieuwd hoelang deze erom blijft. Mijn kist ligt vol met leren straps welke hooguit een week gedragen zijn en toch blijf ik proberen verliefd te worden op een leren bandje. En ja smaken verschillen als het om leer gaat. Hopelijk dat deze band blijft of toch weer terug naar staal?
Staat prima op dit horloge. Ik heb een voorkeur voor staal en anders rubber omdat die nat kunnen worden (zonder dat ik er last van heb). Maar ook ik heb heel wat leren en nato bandjes gekocht omdat ik het we tof uit vind zien, om ze na een paar uur weer op te bergen.
Ik heb een aantal horloges op leder. Als ik het perfecte bandje heb gevonden blijft deze er ook op zitten.
Mijn voorkeur is echter staal. Als het horloge op staal is geleverd blijft deze ook op staal. Hoe mooi leder ook zou kunnen staan, staal draagt fijne en is praktischer.
Leer is mooi en comfortabel behalve bij warm weer, dan liever staal. Het ene leren bandje is ook het andere niet. Moet wel soepel zijn. Sommige ruiken ook lekker.