Chronografen, ik vind ze wel iets hebben…maar geef toe , digitaal is toch veel duidelijker ?
Zeker. De timer app op mijn telefoon heeft mooie grote cijfers, nog veel beter.
Dit wordt weer zo’n “gevoel versus ratio” draadje?
Helemaal eens. Ik ruil hem graag met een FW-91 hoor
Ik ben om!
Ik log hier uit
Nu weet ik nog steeds niet op hoeveel de chronograaf staat
Het is een uitdaging eh
Tien over elf.
Fout
Niet precies genoeg
Dan had ik geen geld moeten uitgeven aan een chronometer
Je hebt zo’n 1 uur, 26 minuten en 18,5 seconden getimed?
Zo lang het in decimale notatie is wel ja. Hexadecimaal en binair worden allengs wat moeilijker.
De chrono’s zijn mooi maar ik gebruik ze nooit. Eén keer gebruikt toen mijn vrouw in de weeën zat van onze dochter. Iets met een uur lang weeën met een duur van 1 minuut voor je de verloskundige mag bellen…
Ja
Maar Leuker > Duidelijker
Ik vind digitaal echt afschuwelijk op een horloge of het nu van casio of van een breitling komt.
Ik snap dat concept echt niet, kijk dan op je smartwatch of smartphone als je iets wil weten.
Eigen mening natuurlijk
Het gaat hier niet over lelijk of mooi, maar om het feit dat een anologe chronograaf - alhoewel ie wel mooi is - super moeilijk precies af te lezen valt.
Wat precies? De tijd in uren en minuten is prima te lezen.
Verder zijn de subdials prima incidenteel leesbaar. Je moet alleen even wennen aan de precieze layout van je chrono. Als je niet steeds wisselt of maar 1 chronograaf hebt is het prima te doen.
Er zijn ook genoeg gewone drie-wijzer-horloges die bijv een grijze plaat hebben en zilveren wijzers zonder contrast waardoor ze al niet goed af te lezen zijn.
Dus het kan nog veel erger …
horloges hoeven tegenwoordig niet meer, het kan omdat je het leuk vind dus gewoon dragen wat je aanspreekt
Sinds vanmiddag nog maar een chrono in huize vdT…
Dankzij @fredpanarai1
Maar wàt is de one and only toch mooi!
Gebruik de chronofunctie eigenlijk nooit maar daar gaat het ook niet om….
Ja ik was niet duidelijk in mijn openingspost.
Het uur is natuurlijk prima af te lezen.
Maar ik had een tit met de wagen gemaakt en bij aanvang de start knop van de chronograaf ingedrukt.
Hoe lang heb ik nu precies gereden ? Wel ik vind dat zeer moeilijk af te lezen. Zonder mijn bril volledig af te zetten kan ik dat totaal niet aflezen. Ik ben bijziend.