Koop een fatsoenlijke multi-focale bril die je helpt lezen, als dat nodig is.
Zo te zien beweegt je minuutwijzer van de chronograaf tijdens die minuut mee, in plaats van na 60 seconden te verspringen.
Ook valt me op dat die anderhalf uur goed af te lezen is aan de hand van je subdial die de verstreken uren meet, als je niet op de minuut hoeft te letten.
Ik heb niets meegenomen hoor, je bleef maar naar mijn handen kijken of er niet iets in mijn zakken verdween
En nee John dat horloge verkoop ik echt niet aan jou, weet dat je bijna het dubbele wilde betalen, maar is echt een speciale LE, daarom zet ik die ook niet op het HF, krijg ik allemaal pb’s.
Op mijn Speedmaster Racing met Caliber 3330 begint dit wijzertje wel direct mee te lopen, wat de afleesbaarheid niet bevordert.
Op mijn Sinn 356 verspringt het elke minuut.
Ik vraag me trouwens al lang af of er een benaming is voor deze 2 manieren van weergave.
Zo’n chrono is verdomd handig hoor, weet precies hoelang Assie de hond uitlaat, de afwas doet enz. Wat zou ik toch zonder een chronograaf moeten . O ja, Max Verstappen timen is een stuk moeilijker
Ik vind eerlijk gezegd dat dat best meevalt, de eerste keer is het mischien wat zoeken ja maar zodra je weet waar je naar moet kijken is het kinderspel vind ik persoonlijk.
Ik heb een chrono waar je alles op de subdials ziet en dus makelijk af te lezen want het staat appart en ik heb er 1 gehad waar je het zag via een grote wijzer die starte op de 12u positie.
Ook deze vind ik geen probleem want je zag duidelijk de apparte wijzer en dan de minuten etc op een subdial dus ik snap niet goed waarom het zo moeilijk is?
Mischien dat dit per merk enorm verschilt qua vormgeving en dus leesbaarheid, ik heb mischien gewoon geluk gehad en waren het duidelijk afleesbare horloge’s.
Ik ondervind er in ieder geval geen probleem mee zodra je weet waar je moet kijken .
Ik wil het nu ook niet dramatiseren want ik heb best veel analoge chronos, maar als ik eerlijk moet zijn gebruik ik mijn chronograaf het meest op mijn B1, Aerospace , X33…
Chips, kom ik er ineens achter dat ik ook chronografen heb, aflezen doe ik alleen bij de tour. Onzin natuurlijk want staat allemaal ook op de tv. Maar ja, je hebt een chronograaf dus moet je hem ook gebruiken