Leestip

Ik heb geen belangen en/of connecties met Elsevier, maar ik heb daar wel de Stijlgids over horloges besteld en ondertussen ontvangen.

Titel: Stijl-ABC Mannenhorloges. Ondertitel: alles over uurwerken, techniek, historie en bekende merken. Even een quote van pagina 7 om een indruk te krijgen: “De alfabetische ordening van trefwoorden helpt u snel de informatie te vinden. Bij sommige lemma’s wordt u doorverwezen als er merken worden genoemd die een eigen lemma hebben, en soms naar begrippen. Het teken --> geeft aan bij welk trefwoord u verder te rade kunt gaan… Achter in deze Stijl-ABC-gids vindt u een overzicht van de vormen, de hoogtepunten in de geschiedenis van het uurwerk, een opengewerkt horloge, de plaats van de kroon en de IP-codes.”

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen (heb er alleen nog wat in gebladerd), is het een heel aardig boekwerkje voor 8,95 euro.

Ik gooi dit berichtje toch even omhoog, wie weet heeft iemand er nog wat aan. Ik heb er ondertussen wat in geneusd en ik vind het echt een leuk boekwerkje.

Ik heb hem inmiddels besteld en ben benieuwd

Ik kende em al, zeer lezenswaardig. Goed dat je het forum tipt.
Gr,
L.R.

Hmm… ik vond het om eerlijk te zijn toch wat oppervlakkig. Wel aardig leesvoer als introductie in de wereld van horloges, maar was er niet enorm van onder de indruk.

Veekeren Schreef:

Hmm… ik vond het om eerlijk te zijn toch wat
oppervlakkig. Wel aardig leesvoer als introductie
in de wereld van horloges, maar was er niet enorm
van onder de indruk.

Ik ben een beginner, misschien dat ik het daarom met andere ogen lees / bekijk. Ben wel benieuwd naar de mening van anderen.

Ik ben absoluut ook maar beginner :slight_smile: Maar ik had, ondanks dat ik het wel interessant vond, na elk stukjes zoiets van “daar had ik wel meer over willen lezen”.

De Encyclopeadia van Nomos is ook echt een aanrader. Heeft natuurlijk wel voor een deel met Nomos te maken, maar er staat ook erg veel algemeens in. Een lekker dik boek, met veel informatie, en ook nog eens met veel humor geschreven, waardoor het lekker leest (tu) Een echte aanrader, en ik ben niet de enige die hier zo over denkt :wink:

JTrapman Schreef:

De Encyclopeadia van Nomos is ook echt een
aanrader. Heeft natuurlijk wel voor een deel met
Nomos te maken, maar er staat ook erg veel
algemeens in. Een lekker dik boek, met veel
informatie, en ook nog eens met veel humor
geschreven, waardoor het lekker leest (tu) Een
echte aanrader, en ik ben niet de enige die hier
zo over denkt :wink:

Super! Bedankt voor de tip, ik ga meteen zoeken!

Boekje besteld. Ik ben benieuwd!

1 like