Welke zouden jullie kiezen voor naast een Omega Speedmaster?
- Legend Diver 36
- Baltic Aquascaphe
0 stemmers
Welke zouden jullie kiezen voor naast een Omega Speedmaster?
0 stemmers
Ik heb de Legend Diver (42mm) laatst op Jumping Amsterdam om de pols gehad… Wat een horloge!
Dat is appelen met peren vergelijken.
Als je de centen hebt de Longines.
Maar deze 2 vergelijken is nogal onfair voor Baltic, dat leuke horloges brengt.
Ik denk ook een beetje appels met peren. De Baltic heeft wel een hele leuke sandwich wijzerplaat, als ik het zo gauw zie. Met de Longines krijg je ook de heritage er bij.
Welke zie jij als beste alternatief voor de Longines?
Het gaat niet om een alternatief, deze 2 zijn totaal verschillend.
De Longines heeft zijn eigen stijl, de Baltic is eerder de zoveelste Blancpain Tribute.
Niet lelijk en goed afgewerkt, maar niet echt origineel.
Ik hoef dus geen alternatief te zoeken, ik antwoord enkel op TS.
De Legend Diver en dan zonder datum. Blijft een erg mooi horloge.
Wist niet dat de LLD ook in 36mm beschikbaar is. Vind de 42 te groot maar wel erg mooi. Misschien de 36 eens passen. Ik zou dus voor de LLD gaan.
Ik heb de baltic. En ik vind de heritage 42mm te groot. De heritage vind ik wel het mooiste horloge, maar de baltic is absoluut mooi en draagt op de pols ook echt goed. Ik zou graag de 36 eens passen. @belgianmoonwatch, heb je de 36mm omgehad?
Ik had hoge verwachtingen van de LLD in 36 mm., heb deze bij S & C gezien en vind deze, net als de DJ36, toch te klein voor mijn pols. Ik zou eerst gaan passen en dan pas oordelen als ik een advies mag geven.
Ik heb echt de indruk dat Longines de 36 mm. voor vrouwen aanbiedt.
Ik zie het meer als unisex, ze hebben wel een witte MOP met witte band en die is wat mij betreft echt voor de dames.
Met de maat zou ik geen problemen hebben met mijn pols, en de zwarte zou ik dan ook zonder problemen dragen. Daarbij vind ik het een stoer ding met zijn dubbele kroon. Maar de lumen vind ik een afknapper, dat hoort zeker op een duiker lekker te gloeien en dat doet het niet. Ook is de lumen zeer schaars aanwezig op de plaat.
En dat is jammer omdat het best een aardig horloge is wat mij betreft.
Neen, nog niet!
De Certina PH200m is een leuke aanvulling.
Wel groter dan waar je nu naar kijkt.
Ik zelf heb de CW Trident naar grote tevredenheid. 38mm en 60atm, mooie afwerking/finish tegen een prima prijs.
Ik ben erg tevreden over CW, zeker de moeite waard om te overwegen.
Baltic heeft wel een streepje voor door afwezigheid van een datum. Maar die 36mm Legend Diver komt ook in een soort tropic kleurtje en die is toch ook wel erg tof…
Burgundy noemt Longines het meen ik gelezen te hebben tijd geleden. Lijkt me lastiger te combineren met kleding etc… Wel eens wat anders qua wijzerplaatkleur…