Legerklok tot 200euro

Hallo,

Voor mijn zwager zoek ik voor de kerst een horloge van max 200 euro.
Hij is een marinier en heeft nog geen horloge. Ik zoek dus een klok welke echt geschikt is voor het leger en het liefst ook in een film oid voorkomt.
Elke G-shock kan natuurlijk maar is er een specifiek model welke door soldaten gebruikt wordt? Bij luminox heb ik altijd het idee dat de link met het leger meer een verkooppraatje is. Leuk zijn ze wel.

Suggesties? :slight_smile:

https://www.kish.nl/images/D/Luminox_horloge_Black_Ops_A.201.jpg

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Suunto core black :

http://www.decathlon.nl/suunto-core-horloge-zwart-id_8243045.html?gclid=CIWfpsGb5skCFUZAGwodbK4I7Q

1 like

Dubbelpost srry

Inderdaad…de Rangeman:

1 like

Ik kan ook de Suunto Core all black aanraden. Bomvol mogelijkheden. Negatief display en helemaal zwart waardoor hij in de nacht niet ongewenst opvalt. Kan tegen een stootje en de batterijwissel is makkelijk zelf te doen. Perfecte defensieklok.

Heb zelf ook de Suunto, alleen niet de all black. Maar onwijs tevreden ermee!

Simpel houden, geen stalen polsbanden e.d.
als militair blijf je overal achter hangen met trainen etc,
digitaal / lcd geeft soms problemen met aflezen in zonlicht
of je moet een hand vrijmaken om op het lichtknopje te drukken.
analoog/digitaal met verlichting en lume is het beste.

Casio SGW-500H-1BVER

€ 95,-

doe je er een setje 18mm natobanden bij en een banden tool
dan ben je voor minder dan €150,- klaar.

Ik heb maar 1 keer een in real life een soldaat met een horloge gezien en dat was een Suunto :grin:

[quote=“JSZ, post:1, topic:59000, full:true”] Bij luminox heb ik altijd het idee dat de link met het leger meer een verkooppraatje is.
[/quote]

Traser P5900. Zie ook: http://www.military-watches-command.com/traser.html

De Russische mariniers gebruiken horloges van dit merk:

Veel dank allemaal! De suunto is echt niet mijn smaak, helaas zal hij het daarmee moeten doen :slight_smile: .

De H3 en vele trasers met staafjes vind ik ook niks, oogt een beetje te kinderachtig.

De casio van @Carpe_tempus neem ik nog even in overweging mee maar de rangeman vind ik wel heel vet (zeker de groene), al zie ik hem niet zo snel onder de 200 euro op internet.

Ik denk dat ik maar even goed ga zoeken en misschien iets bijleggen voor de rangeman. :smiley:

Heeft iemand toevallig nog wat informatie over speciale personen welke deze ook gedragen hebben? Dat maakt een kado toch altijd een stuk leuker!

Dank!

Tjek deze link en denk er nog eens goed over na. Maar een G-Shock moet het zeker worden. Mijn neef is commando en draagt zelf ook een G-Shock Mudman.
http://watchesinmovies.info/tag/casio/

Toni Macaroni, Eddi Spagetti, Liberace & Momfert de Mol. Niet de eerste de besten dus!! En Momfert had geen enkel probleem om hem af te lezen!!
Who cares? Alle mensen zijn toch even speciaal?

3 likes

Is toch leuk om een verhaal bij een klokje te hebben? Misschien vindt hij het wel een spuuglelijk horloge, dan kan ik ook nog ergens achter schuilen :slight_smile:
Volgens mij danken erg veel horloges hun waarde trouwens aan bepaalde gebeurtenissen of mensen die ze gedragen hebben.

Dank voor de link @dreski nu zie ik opeens veel stoere andere voorbij komen, veel Mudman ook. Maar de rangeman die Jaap aantikte blijft favoriet.

Toch is de Gshock van Jake Gyllenhaal ook wel erg leuk…

Ik las Legoklok… :grin:

1 like

G Shock die voldoende waterdicht is en onopvallend van kleur. Punt.

Kweenie of hij de voorkeur heeft analoog aflezen of digitaal. Ik zou persoonlijk een ana digi geshockeerd willen Met tough Solar zodat ie niet halverwege met een leeg batterijtje zit en waarbij je het geluid kan muten.

Hij zou zich maar verborgen houden, omsingeld door zwaar gewapende vijanden gaat ineens z’n uursignaal af…

1 like

Special Forces:

Casio protrek

Maar buiten budget.

Een prima alternatief en met ± €120,- binnen budget.

G-Shock GW-M5610-1ER solar

Of waarom geen Big Military automatic
Uitstekende field watch voor de prijs.
Kan tegen een stootje en water dicht 100m
€130,- of €180,- met saffier glas.

Succes!

Grt.