Lehman, Duitse concurrent voor Van der Gang

Rond Van der gang is het merkwaardig rustig. In mei van dit jaar is er nog een topic geweest http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,291620,291620#msg-291620 , waarin ook de komst van het eerste zelf ontwikkelde uurwerk in 2011 werd aangekondigd http://www.vandergangwatches.nl/?lang=nl&main=collectie&sub=nieuwontwik&subb=eeuwdurend. Op de site van van der Gang is daarover nu niets concreets meer te vinden. Lijkt in schoonheid/stilte gesneuveld te zijn.
Een Duits fijnmechanicabedrijf (zelfde achtergrond als Van der Gang), Lehman, is ook gestart op de horlogemarkt, maar pakt het anders aan. Behalve de ontwikkeling van wijzerplaat etc, hebben ze ook eigen uurwerken ontworpen. In mijn visie is dat ook de enige manier om als niet gevestigde naam horloges in het duurdere segment te verkopen. Dat kan niet alleen met een fraaie wijzerplaat en een standaard of iets aangepast Zwitsers uurwerkje.
De automaten zien eruit als handopwinders en ogen bijzonder fraai. Prijzen beginnen net onder de €10.000 en de horloges zijn vanaf begin 2012 leverbaar.
Groet Roelof

Ziet er goed uit.
Het is goed aan de prijs, maar met een eigen ontwikkeld uurwerk is dat ook best wel logisch.

Dat is een uiterst fraai merk.
Vooral de blauwe ‘Intemporal Gangreserve’ kan ik zeer waarderen.
Alleen staat er voor mij op het prijskaartje één cijfer teveel voor de komma.

Ik ben niet van de dresswatches. Maar nu bijna wel. Wat een mooie horloges!

Menno

Ziet er inderdaad erg fraai uit allemaal maar voor dat geld zullen toch velen ergens anders (= bij de bekendere merken met historie) terecht komen.

Wel mooie, aparte lugs en zie ik nou een hele smalle kroon of zie ik dat verkeerd?

Grt. Marco

In de armband uhren die ik vandaag in de bus kreeg staat ook een artikel over deze horloges,de prijs zou onder de €10.000 euro moeten blijven voor de edelstaal uitvoeringen en ik geloof dat het uurwerk toch gebaseerd is op een eta 2892!
Ik moet het artikel nog goed lezen weet dus nog niet of de 2892 uitgangspunt was of dat er onderdelen van gebruikt zijn!

gr dirk

Uurwerken zien er super uit, over de wijzerplaten kan ik persoonlijk niet enthousiast worden…

Snooker Schreef:

Uurwerken zien er super uit, over de wijzerplaten
kan ik persoonlijk niet enthousiast worden…

+1. Het is ook zeker geen concurrrent voor van der Gang, want de wijzerplaten lijken niet op IWC :slight_smile:

Je kunt de kroon indrukken, zodat hij nauwelijks uitsteekt.Je moet hem dan (met een vingernagel) uittrekken voor het verstellen.

Misschien nog aardig om te vertellen is dat de rotor uit saffierglas bestaat en dus het uurwerk zichtbaar laat.
Groet Roelof

Mooi!!

Groet
Mark

Uitzonderlijk mooi! En uitzonderlijk onbereikbaar voor mij. Deze vinden vast een trots baasje.

heel fraai. Vooral de uurwerken. De naam roept echter andere emotie’s op.
Lehman Bros… >X ?

Mooie uurwerken! De lugs steken wel ver uit. Kweenie hoe die om de pols vallen.

echt prachtige uurwerken, wijzerplaten en kasten! Wat ik me afvraag is hoe zo een rotor werkt aangezien die helemaal rond is, gewicht zal aan 1 kant wel zwaarder zijn?

Ook wel leuk dat de horlogeband nog door de lugs loopt.

tijdzone Schreef:

echt prachtige uurwerken, wijzerplaten en kasten!
Wat ik me afvraag is hoe zo een rotor werkt
aangezien die helemaal rond is, gewicht zal aan 1
kant wel zwaarder zijn?

Rotor is saffierglas met een metalen rand. De ene kant van de metalen rand is uitgefrased, de andere (waar het logo staat) niet.

bedankt voor de uitleg, zoiets had ik wel verwacht maaar ik kon het niet goed zien, nu ik nog een keer goed kijk zie je ook dat je door de ene kant van de metalen rand heen kan kijken.

Wel eens met de opmerking dat een van de Gang met een Eta uurwerkje en hun prijzen wel concurentie kan hebben van een fabrikant met een eigen uurwerk in dezelfde prijsklasse. Wanneer ik een IWC met 2892-A2 kan kopen voor minder dan een van der Gang is de keuze voor mij echt niet moeilijk hoe mooi de horloge kast ook is gemaakt…

Erg fraai vakmanschap! Pas nadat ik de reacties las begreep ik hoe het zit met de saffierglas-rotor met metalen rand. Heel bijzonder!

Prachtig uurwerk en kast…vind de opening bij de kroonaansluiting aan de onderzijde niet handig, kan weer stof/wter ect inkomen en blijven zitten. Maar wat een mooi afgewerkte kast…

Ik vind het er erg fraai uit zien!