Leica horloges

Dat zie ik niet staan in de betreffende links.

Het is ongewis, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze ze zelf maken. Het is immers niet zo belangrijk voor het eindprodukt, technisch noch marketingtechnisch gezien.

Iets heel anders:
Waarom zien we geen “spaken” in de balans? Het nikkelkleurige onderdeel wat je binnen de contouren van de balans ziet liggen ziet er verder ook erg goedkoop uit, een heel contrast met de rest van het uurwerk.

Alle onderdelen voor het horloge worden in Duitsland gemaakt, behalve het kristal.

Dan maken ze de kristallen dus niet zelf :wink:.

:rofl::+1:

2 likes

met ‘the crystal’ bedoelt men meestal het venster, niet de ‘jewels’.

1 like

:grin:

Ze maken prachtige kijkers. De mrs heeft een medium-seize 8x32 Ultravid, maar ik ben aan het sparen voor een 10x50 ultravid.

1 like

:zipper_mouth_face:

Gewoon doen, dat geld vergeet je vroeger of later :innocent:

boswachter Hendrik

2 likes

Komt er ook.
Ben je echt boswachter?

Lolz

Sure, nadere info maar middels p.b.?

Komt en profil niet erg flatteus uit de verf nee. “Klont” is het eerste woord wat me te binnen schiet.

https://ernst-leitz-werkstaetten.com/en/the-vision/

4 likes

Je komt ze inderdaad niet tegen. Wel nog steeds in blogs, een paar artikelen van de lopende maand:

Ik kan in een paar minuten niet eens een eigen website vinden, en geen enkele verwijzing op hun camera site, en ook niet op https://www.leicastore-uk.co.uk/

Maar ze maken er ook maar een paar honderd in het eerste jaar.

Even op ebay gekeken, ook niets. Ze hebben in de jaren 80 al wel een Swatch achtig ding gemaakt (nou ja gemaakt, gemerkt), en later nog een quartz chrono.

Geeft achteraf niet echt een Leica-waardige indruk.

Ik ben wel benieuwd of het horlogavontuur (economisch) gaat lukken.

1 like

Over welke kalibers heb je het nu?

Leeman heerlijk…

1 like

Daar kunnen we van mening over verschillen :thinking:

Een trinovid 10x25 kijker is echt ook onwijs superieur, je gelooft je ogen niet. Maare…horloges…alsjeblieft zeg…

Eindelijk eens een Duits horlogemerk dat met wat anders komt dan een Flieger/Bauhauskloon. Ook wat waard.

Voorkant : nomos alternatief
Achterkant : wow
Prijs : meh