Lekker bandjes 'swappen' op de Dugena

Onlangs heb ik op Dit forum een leuke Dugena Yachting chrono overgenomen en na binnenkomst heb ik dat horloge direct op onderstaande Heuerville racing strap gezet:

Dit beviel hartstikke goed maar de afgelopen paar dagen heb ik toch nog wat andere opties geprobeerd.

1. De Dugena op een originele Yema Rally strap uit de jaren '70. Dit zag er leuk uit maar was niet helemaal wat ik ervan verwachtte:

1. De Dugena op een leren nato strap. Dit stond eigenlijk verrassend goed, hij werd er wat stoerder en robuuster van:

1. De Dugena op een after-market folded jubilee band. Hier had ik in eerste instantie geen hoge verwachtingen van, maar toen de band erop zat was het eigenlijk helemaal top. Ik kan wel zeggen dat dit zeer waarschijnlijk mijn favoriete combinatie zal worden:

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd welke van deze combinaties hier jullie favoriet is?

Gr. Marc

9 likes

Heuerville strap en daarna staal :+1:

1 like

Heuerville en de nato!!

1 like

Eens met Igor. Prachtig die donkerbruine Heuerville! Staal ook zeker niet verkeerd…

gr, HJR

1 like

hou eens even op. straks wil ik er ook 1 :smiley:

1 like

De Nato, alleen moet je die omslag niet zo dicht naast je horlogekast hebben, maar meer naar de onderkant van je pols.

( dat doe je door de kast iets meer in de richting van het uiteinde van die extra flap te schuiven tot bijna aan dat metalen keepertje )

1 like

ik zou eens zwart leer proberen

1 like

Leren nato en jubilee staan mooi.

1 like

Ik vind ze allemaal super!
Lekker blijven swappen!

1 like

Ik zou es een vintage jaren 60 nsa proberen, of een mesh van die jaren.

1 like

Mesh ben ik ook benieuwd naar! Heerlijk horloge trouwens.

1 like

Jubilee en heuerville in die volgorde :+1:.

1 like

1 heuerville
2 nato
3 jubilee

1 like

Prachtig horloge! Doet het goed op leer!

1 Heuerville
2 Yema Rally strap, vind ik dus wel ok staan maar het is niet heel goed te beoordelen op die foto.

Op de een of andere manier vind ik de leren Nato (mooie kleur, mooi dik ook) er niet zo bij passen.

Het staal is niets mis mee, al ben ik nien zo’n jubilee liefhebber.

Zoals eerder gezegd zou mesh ook goed kunnen passen. Normaal zou ik niet snel een grovere mesh op een niet-duiker zetten, maar denk dat het hem beter zou kunnen staan dan een fijnere (milanaise). Ik zou dus een shark mesh proberen.

Bedankt voor de reacties en suggesties allemaal!!

Ik ben zelf niet zo’n liefhebber van mesh, maar n.a.v. dit topic op Chronotrader heb ik vandaag een oyster rivet band besteld:

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=49297

Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. :slight_smile:

Ik vond de Heuerville strap al prachtig, maar de jubilee staat eigenlijk nog veel beter. Bij het zien van die laatste foto loopt het water in mijn mond. De yema en de nato straps vind ik niet zo geslaagd.