Lekker de sauna in met de Casio Casio CPP-002

Als een fervent sauna-ganger was ik verheugd om te zien dat er een heus sauna-bestendig horloge is/wordt uitgebracht; de Casio CPP-002.

Natuurlijk alleen weer voor de Japanse markt, want in Europa gaan we niet naar de sauna :unamused:
Zal dit horloge ook in Europa te krijgen zijn en zo ja, hoe?

8 likes

Is dit model gefocust op sporters of echt specifiek voor sauna bezoekers? Waar zijn de mode & reset knoppen voor als er geen subdials op het gezicht te zien zijn?

Wel een leuk bandje, waarschijnlijk bij een kleiner model horloge.

waaarom zou je in hemelsnaam daar een horloge om willen? :thinking:

2 likes

Om je sauna-sessies te timen, welke functie er dan ook op zit. Daarnaast wil je altijd wel eens weten hoe laat het is toch (hoe laat gaan we lunchen, hoe lang hebben we nog voordat we naar huis moeten, hoe laat is de volgende opgieting, etc…)

1 like

De knoppen/functies zijn bedoeld om je sauna-sessies te timen. Het is een horloge puur bedoeld voor sauna-gangers.

1 like

daar is dit voor uitgevonden toch
1_7

11 likes

Ik dacht dat 15 minuten de standaard was maar kennelijk is dit 12. Gezien er een 12 minuten timer op zit.
Meer info hier: サ時計(サウナー専用腕時計) | CASIO

Yup, ware het niet dat er niet altijd genoeg hangen en zie ook mijn andere punten.
Maar ieder het zijne (of hare) toch?

1 like

Zal een Japans dingetje zijn die 12min. 15 min is mij ook bekend als standaard.

Die zijn waarschijnlijk iets sneller gaar omdat ze over het algemeen ook wat kleiner zijn. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Wellicht dat ik hier niet helemaal de noodzaak van inzie. Het bied natuurlijk wel een optie aan voor mensen die geen chronograaf willen of kunnen gebruiken in zulke warme temperaturen.

Hoeveel kost zoiets als dit eigenlijk?

Nog geen € 100,00 volgens mij. Zal weinig schelen…

1 like

Het is in elk geval een bijzonder horloge lol, denk niet dat iemand dit zal verwarren voor een ander merk :sweat_smile:

Even een berichtje sturen aan Magi van SoloJapan, dan heb je hem binnenkort om je (3e?) arm :sweat_smile:

4 likes

Zal dan zeker een NA posten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heel gaaf! :sweat:

Ik kwam door die Casio bij dit forum! Ik snap gebruik van horloge helemaal! Puur voor de tijd; ja als zandloper maar ook als je ergens bent waar geen klok hangt en je een opgieting niet wilt missen. Heb tijdelijk oplossing maar zoek ook permanent sauna proof horloge wat geen Smart Watch oid hoeft te zijn.

1 like

Ik pak gewoon een Seiko duiker of een G-shock. Geen problemen mee. En met de bezel zet ik de tijd.

Een casio w217h werkt perfect in meerdere sauna types. Van stoom tot Zweeds en infrarood. Mijn standaard ‘welness’ horloge.

Vaak heeft een welness, onopvallende of verborgen klokken, zodat ‘je de tijd even kan vergeten’. Zwaar irritant, vandaar dat ik de gok waagde en met succes. Word niet warm, je wast hem gewoon af en hij blijft zelfs waterdicht in de temperatuur verschillen van sauna naar dompelbad.

image

Mocht die stuk dan, heb je voor minder dan 3 tientjes een nieuwe.

2 likes

Is dit een Zakhorloge?

3 likes