Op Facebook zag ik onderstaand horloge voorbij komen. Hoe groot moeten je polsen zijn voor dit horloge. 50mm en 389 gram …
Je ziet het. De man verdrinkt…
Ik vind dat op horlogegebied het meest belachelijke dat je kunt dragen. Een veel te groot horloge voor je pols. Dat begint voor mij al een stuk eerder dan 50mm. Echt ridicuul vind ik een smalle pols en arm met een groot horloge. Te lullig.
Zoiets als dit:

Zie je vrijwel alleen Hollanders dragen. Zie je dan zelf niet dat je voor aap loopt? 
Voor mij persoonlijk is de ‘sweet spot’ 34 tot 38mm
@EduardoLiotto kom d’r maar in!!
Nouja… uit… het water!
Snap ik!
Het is wel een beetje de trent onder de jeugd die oversized klokken.
Mijn “kindertjes” lopen met van die Diesel Big Chief monsters rond en raad eens wat opa hier voor zijn verjaardag kreeg?
Idd, ook zo’n 55mm bakbeest.
Maar met een polsmaatje 21 staat dat prima hoor.
een horloge onder de 45mm ziet er bij mij uit als een barbiegeval
leven en laten leven…
kan mij er totaal niet druk over maken of iemand een te klein of te groot horloge draagt, en of ze daarmee voor Jan met de korte achternaam lopen.
Vraag is eerder, hoe klein moet je l*l zijn voor dit horloge.
Het woord Sneubeukerij komt in me naar boven borrelen. Da’s echt veel, veel erger dan die capri-broek die @tompj aandraagt.
Ik ben wel blij dat alleen Hollanders dat dragen. Als Nederlander. 
Voor dit soort formaat horloges moet je zelf ook nog enig werk verzetten om het geheel kloppend te maken.
Ja en in het geval van Rich Piana moet je dar dan ook nog de halve Apotheek voor hebben gebruikt. Die man pist toxic waste!
Overigens is voor mijn pols de max 42mm. Maar liever zit ik ergens tussen 38/41mm
Mijnpolsmaat is 21 en 55mm is goed te doen maar wel de max…
De intelligentie straalt eraf! 
Blijft hoe dan ook geen gezicht.
groetjes Lenno
Die wordt toch afgemeten ad hand van de hoeveelheid plakplaatjes?
Hum…
Niet dieper dan 50mtr dan…