Lelijke eendjes

Hebben jullie dat ook, je hebt een horloge
en vind het om wat voor reden dan ook 3 x niks,
maar dan draag je het toch naar eens en uiteindelijk krijg je er steeds meer waardering voor.

Zelf heb ik een paar favorieten die ik in het begin te klein vond en met wat klussen en timmeren toch maar ben gaan dragen, want lekker licht en mocht er schade komen dan ook niet erg.
m.a.w. wat doen jullie met lelijke eendjes
flipperen / bandjes swappen / weggeven of afdragen ?

Carpe tempus Schreef:

Hebben jullie dat ook, je hebt een horloge
en vind het om wat voor reden dan ook 3 x niks,
maar dan draag je het toch naar eens en
uiteindelijk krijg je er steeds meer waardering
voor.

Ja, voor mij waren dat dus de welbekende Monsters van Seiko. Toen ik die voor het eerst zag, hier en bij Monsterwatches, vond ik ze echt niet mooi. Een beetje té ‘apart’, for my taste. Ik was dan ook op zoek naar iets heel anders. Maar naar mate ik ze steeds vaker zag, raakte ik toch geboeid… :slight_smile: Na een tijdje begon ik ze zelfs regelmatig te Googlen en keek ik iedere dag even op de website van eerdergenoemde verkoper. En uiteindelijk nam ik me voor om ze tijdens een Rikketik eens in het echt te gaan zien. Enfin, ik was verkocht en mijn Black Monster ook (aan mij, dus)… And the rest, as they say, is history.:wink:

Bij mij was het ook met een Monster, exact hetzelfde verhaal, behalve dat ik hem nooit in het echt had gezien toen ik hem bestelde. Wel uiteraard meteen verkocht toen hij binnen kwam.

Maar bij mij was het vooral ook met de SKX007 het verhaal. Ik zag hem vaak voorbij komen op het forum, maar ik snapte niet wat mensen er nou mooi aan konden vinden… Al helemaal niet voor die prijs, want het was gewoon een simpele saaie niet mooie duiker. Maar naarmate ik hem meer en meer voorbij zag komen, en dan vooral op de Jubilee band, werd ik langzaam maar zeker verliefd. Toen zag ik via watchuseek een schitterende foto van de 007 op de jubilee en toen was ik 100% om. Ik moest en zou er een bezitten. Eenmaal binnen nog verder verliefd geworden en iedere dag dat ik hem draag wordt het erger…

Maar een horloge dat ik niks vind en toch ga dragen, om terug te komen op het lelijk eendje in de collectie, nee die heb ik geen. Die verkoop ik toch maar weer… Of een enkele chinese die ik niet verkoop omdat ze niks waard zijn, maar toch niet weg doe.

2 x Monsterducks voor jullie dus

Bij mij komt het wel 'ns voor dat ik alleen wat koop vanwege een gadget of complicatie,
en wanneer ik het thuis krijg valt het dan qua draagcomfort etc. tegen dus draag ik het niet, maar blijft het vanwege die gadget toch in de verzameling
en ja soms zet je er dan den ander bandje op en dan blijkt het “kreng” opeens toch best te dragen,
sterker nog je koopt er nog 1 bij als reserve :smiley:

grt. Gerard

Leuke vraag!

Kan de smaaktolerantie onderhevig zijn aan verandering?

Nu de monsters toch passeren, toen ik mijn oranje versie binnen kreeg
dacht ik, linea recta in de verkoop!>X

Maar nu vind ik hem best mooi maar komt spaarzaam aan de pols.
idd een lelijk eendje doch met een iconische status.
Wel zeker ideaal voor outdoor activiteiten (tu)

Ja dus!:slight_smile:

Grt.

Ik heb een monster gehad, vond het maar een lelijk/monsterlijk ding… Heb hem gelijk dezelfde week nog verkocht op het forum en nu al maanden spijt haha.

Ik heb het monster gelukkig een tijdje de kans gegeven en de klik kwam toen vanzelf.

De oranje versie staat het best bij gedekte kleuren, als je al iets met felle kleuren aan hebt wordt het al gauw kermis.
Bij marine, khaki of grijs staat hij heel goed.(tu)

Grt.

Haha, wat is dat toch met het Monster. Ik vond em vanaf plaatjes wel bruut. Eenmaal binnen vond ik het maar een lomp ding. Dus bij mij degradeerde ie tot klus en werkhorloge. En dat is ie na bijna een decennium nog steeds. Met het verschil dat ik em nu wel waardeer. Zelfs n jonkie kon z’n baan niet innemen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2145312,2952262

Maar d’r is nieuw talent op komst… http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3071172

Ik heb het onlangs nog gehad met de SARB017 ofte de alpinist van Seiko.
Ik heb al een sportura en een premier die ik graag voor een prijsje wil wegdoen (wink) omdat ik ze wel mooi afgewerkt vindt maar niet mijn stijl zijn.
Ik dacht het gehad te hebben met Seiko maar door de vele lovende verhalen hier besloot ik het nog een kans te geven.
Ik bestelde de Alpinist en na aankomst dacht ik “oei, die gaat snel weer weg, dat was mijn laatste Seiko”.
Heb hem nu enkele weken en begin hem steeds mooier en comfortabeler te vinden. Ik draag hem ondertussen zo’n twee dagen per week en dat is veel voor mijn normale draagfrequentie.
deed me zelfs besluiten om eens te gaan uitkijken naar de Prospex of Grand modellen.
Zo zie je maar…

@Vinrouge schreef :

Ik bestelde de Alpinist en na aankomst dacht ik
"oei, die gaat snel weer weg, dat was mijn laatste
Seiko".
Heb hem nu enkele weken en begin hem steeds mooier
en comfortabeler te vinden. Ik draag hem
ondertussen zo’n twee dagen per week en dat is
veel voor mijn normale draagfrequentie.
deed me zelfs besluiten om eens te gaan uitkijken
naar de Prospex of Grand modellen.
Zo zie je maar…

Whow… dat je hem al niet direct mooi vond man,
dat is toch een prachtklok ?
maargoed je hebt hem tenminste nog :~

grt. Gerard

Nou, ik heb er eel een paar die beter niet kon hebben en toch niet wegdoe. Maar ik vind het wel fascinerend als iemand een totaal ‘fout’ (imo) klokje draagt! Ik probeer dan een beetje in te schatten of het wansmaak is of lef. Kleding, houding, positie en andere indrukken helpen me dan… Misschien zit ik er weleens naast - So what?

Mijn paarse Ice Watch draag ik af. Bij de vijver, tijdens het klussen, naar het pretpark. Daar is dat gedrocht goed voor :)-D

Carpe tempus Schreef:

dat is toch een prachtklok ?

+1. En het is ook het horloge wat ik nu aan heb :wink:

Ogenblik Schreef:

Nou, ik heb er eel een paar die beter niet kon
hebben en toch niet wegdoe. Maar ik vind het wel
fascinerend als iemand een totaal ‘fout’ (imo)
klokje draagt! Ik probeer dan een beetje in te
schatten of het wansmaak is of lef. Kleding,
houding, positie en andere indrukken helpen me
dan… Misschien zit ik er weleens naast - So
what?

het soort hond en of partner en de dikte van de gouden ketting om de nek is hierbij
ook wel een goeie indicatie B)-
grt. Gerard

Ik vond eerst de Seiko monster een lelijk horloge. Of eigenlijk wist ik niet wat ik er van moest vinden. Totdat ik de zgn. Snowmonster zag.

Ik vond de kleurencombinatie schitterend maar het vervelende was dat de snowmonster een Limited Edition is en moeilijk aan te komen. Het is uiteindelijk toch gelukt om een echte te bemachtigen ( er zijn ook zelfbouwers in omloop).

Het design van de Seiko monster begon ik steeds meer te waarderen en korte tijd later kreeg de snowmonster gezelschap van de zgn. Dracula monster.
het is dat de groene limited edition buiten mijn bereik ligt, maar anders…

http://nl.picturepush.com/public/14487193

vindt ikzelf ook wel. nu…
moest er echter even aan wennen.
niet dat ik hem lelijk vondt maar had iets van, bwa neen.
toen begon hij mij meer en meer te charmeren en ben er nu weg van !
omgekeerd is het ook al gebeurt dat ik een horloge puur voor het uiterlijk kocht en achteraf dacht van 'hoe heb ik dat in godsnaam kunnen doen’
ben echte nog maar een dik jaar met horloges bezig en in het begin koop je verkeerde dingen nog voor je eigen smaak is gevormd.
van daar dus de ommekeer ivm de Alpinist.

Wat te denken van Toyota Yaris en toch een PP? :)-D

Ogenblik Schreef:

Wat te denken van Toyota Yaris en toch een PP?

Een combinatie die mijn niet vreemd voorkomt. Een leuk horloge en auto die je in de stad makkelijk kwijt kunt. Beide helpen je je om op tijd op je afspraak te zijn :wink:

Scudo Schreef:

Ik vond eerst de Seiko monster een lelijk horloge.
Of eigenlijk wist ik niet wat ik er van moest
vinden. Totdat ik de zgn. Snowmonster zag.

Ik vond de kleurencombinatie schitterend maar het
vervelende was dat de snowmonster een Limited
Edition is en moeilijk aan te komen. Het is
uiteindelijk toch gelukt om een echte te
bemachtigen ( er zijn ook zelfbouwers in omloop).

Prachtig. 1 van de weinige limited Monsters die ik mooi vind.

Ik heb het een beetje met de Citizen orca. Er zullen hier vast een heel aantal zijn die het een ronduit lelijk of circusachtig ding vinden. Eigenlijk vind ik de orca zelf ook niet mooi in ‘de klassieke zin van het woord :D’. Het is ook zeker niet mijn meeste gedragen horloge.

Maar het klokje heeft wat gaafs en unieks waardoor ik het toch niet weg doe en em bij vlagen weer weken draag. Zeker als het zonnetje schijnt is het een fijne grab&go, en de titanium band draagt heerlijk. Verder vind ik de belachelijke lume en het geboldje glaasje leuke punten.

gr, HJR