Lelijkste 'tijd' / wijzerstand?

Omdat het weer bijna kwart over 3 is moest ik aan het bovengenoemde onderwerp denken waar ik vorige week over zat te peinzen.

De ‘beste’ ‘tijd’/wijzerstand, d.w.z. het lachende horloge om tien over tien is vrij bekend. Maar wat vinden jullie over het algemeen de lelijkste wijzerstand?

Voor mij is het kwart over 3. Al denk ik dat het per horloge zal verschillen, vind ik de overlappende wijzers over de datum op mijn Grand Seiko SLGA009 het ‘lelijkst’:

Poll: lelijkste ‘tijd’

• Kwart over drie
  • Kwart voor drie
  • Twaalf uur precies
  • Zes uur precies
  • Twintig over acht / verdrietig horloge
  • Iets anders
0 stemmers
5 likes

Sluitingstijd in de horeca :sob:

32 likes

Haha, of maandag ochtend 6:15 als de wekker weer gaat… Maar het ging me om het de wijzerplaat :rofl:

O ja, als je in de poll invult ‘iets anders’, graag toelichting / onderbouwing!

7 likes

Meest nutteloze topic van het forum…

16 likes

Trustlevelomhooggooitopic

6 likes

Dus toch kwart over 3 want toen is het gestart.

2 likes

Kwart over acht. Want dan ben ik datum/dag aan het goed zetten en dan kan ik niet zien wat ik doe.

1 like

Ik vind het een goed topic.

Zes uur is een favoriete tijd, om te kijken of de wijzers helemaal goed uitlijnen (hallo Seiko).

4 likes

Klopt Eddie, maar hij staat bij de opties. Ik heb gestemd op kwart over drie.

1 like

Hoi Ady, snap niet zo goed waar je met jouw commentaar op doelt. Ik ben benieuwd welke wijzerstanden niet esthetisch worden geacht en waarom. Leek me een interessante discussie. Ik ben misschien te bleu om te snappen waar trust levels goed voor zijn, maar dat was geen motivatie voor het starten.

1 like

Gaat dit dan zover dat het horloge dan af gaat omdat je het niet aan kan zien? Of kijk je dan gewoon een paar minuten niet totdat het verschrikkelijke tijdstip voorbij is?

Ik zet mijn alarm op mijn telefoon altijd op 15.17, dat geeft me een minuut de tijd om voor achttien minuten over drie mijn horloge in de vuilnisbak te gooien, dan hoef ik tenminste niet naar die lelijke stand van de wijzers te kijken.

Ik vind puur voor fotos alle tijden waarop uur en minuut overlappen niet optimaal. Maar eigenlijk maakt het me aan de pols geen zier uit.

Mijn stem gaat naar “Wat een onzin/get off my lawn”

3 likes

Ik zou het niet weten, ik eet dat niet.

1 like

Laat je niet gek maken.
Ik vind het een goed topic. Ik zat er laatst ook over na te denken. Kwart voor drie vind ik erger van zes uur, aangezien zes uur in ieder geval na werktijd is :joy:. Ik sta niet voor zevenen op namelijk.

2 likes

Ik vind 13.43u wel kei lillik

2 likes

Mensen die informatie vragen en dan foto’s neerzetten met de wijzers voor het merk. Dus dan b.v. 11:05.

1 like

Mmmmm, daar moet ik je niet helemaal gelijk in geven.
Sowieso leuker dan het zoveelste only-topic.

4 likes

Foto’s waar het merk en type door de wijzers worden afgedekt zul je bij mij niet aantreffen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Altijd zo dus

5 likes

Ja,die eerste is pikant gezien de secondewijzer :nerd_face:

1 like