Omdat het weer bijna kwart over 3 is moest ik aan het bovengenoemde onderwerp denken waar ik vorige week over zat te peinzen.
De ‘beste’ ‘tijd’/wijzerstand, d.w.z. het lachende horloge om tien over tien is vrij bekend. Maar wat vinden jullie over het algemeen de lelijkste wijzerstand?
Voor mij is het kwart over 3. Al denk ik dat het per horloge zal verschillen, vind ik de overlappende wijzers over de datum op mijn Grand Seiko SLGA009 het ‘lelijkst’:
Hoi Ady, snap niet zo goed waar je met jouw commentaar op doelt. Ik ben benieuwd welke wijzerstanden niet esthetisch worden geacht en waarom. Leek me een interessante discussie. Ik ben misschien te bleu om te snappen waar trust levels goed voor zijn, maar dat was geen motivatie voor het starten.
Gaat dit dan zover dat het horloge dan af gaat omdat je het niet aan kan zien? Of kijk je dan gewoon een paar minuten niet totdat het verschrikkelijke tijdstip voorbij is?
Ik zet mijn alarm op mijn telefoon altijd op 15.17, dat geeft me een minuut de tijd om voor achttien minuten over drie mijn horloge in de vuilnisbak te gooien, dan hoef ik tenminste niet naar die lelijke stand van de wijzers te kijken.
Laat je niet gek maken.
Ik vind het een goed topic. Ik zat er laatst ook over na te denken. Kwart voor drie vind ik erger van zes uur, aangezien zes uur in ieder geval na werktijd is . Ik sta niet voor zevenen op namelijk.