Lelijkste 'tijd' / wijzerstand?

Cool nu je het zegt…ik vat 'm nu pas! :ok_hand::nerd_face::rocket:

2 likes

Zoveel mogelijk topics openen helpt je niet sneller aan een hoger TL.

Mijn antwoord = “iets anders”

Met name vind ik , als de wijzers t.o.v elkaar niet goed uitgelijnd zijn twaalf uur, drie uur, zes uur en negen uur, horror.

1 like

Je bent me net voor. Het is ook lastig. Net twee wijzerplaatwissels gedaan bij Datejusts. Dan wil je dus EN dat de datum om middernacht verspringt (Rolex-norm is +/- 1 minuut), EN dat de uren/minutenwijzer het hele etmaal lang precies kloppen t.o.v. elkaar. Lukte bij de ene exact, de ander plus 1 minuut. So be it. Elke goede horlogemaker weet hoe tricky dit is.

3 likes

Volgens mij doe je dan echt niets met je leven als je je druk maakt om de lelijkste wijzerstand :thinking:

Ik heb mij helaas nog nooit zo verveeld, dat de stand van de wijzers is gaan storen.

Aan allen die wat bij hebben gedragen hartelijk dank. Ik zie in de poll dat kwart over drie toch de titel ‘minst esthetische wijzerstand’ mag dragen!

En voor alle zuurpruimen die opmerkingen/allures maken naar mijn bezigheden en wel of niet drukte in prive leven; dit forum gaat over horloges en alles daaromtrent. Dat is per definitie een hobby en vrije tijdsbesteding. Druk maken over een mooie wijzerstand om te fotograferen is net zo ‘belangrijk’ als de vijftiende Seiko in het doosje op zolder. Die norse opmerkingen zeggen wat over jezelf, dus drink lekker een glaasje chocomel en kijk naar het zonnetje buiten :kissing_heart:

4 likes

Hahaha, WORD! Zuurpruimen vind je helaas overal… :v::sunglasses::innocent:

1 like

Juist super gaaf zo!

1 like