Helemaal weer in ere hersteld door Freddy, mijn nieuwe aanwinst, een Lemania 105.
Er moest nogal wat aan gebeuren. De kleur van de wijzerplaat vind ik prachtig er zit een mooie patina op, maar dat is moeilijk te zien op de foto’s.
De band past er ook niet echt goed bij, maar het is bijna onmogelijk om een 19mm band in XL uitvoering te vinden. Mocht je hier een tip voor hebben dan hoor ik dat graag.
Dat is een erg fraai horloge geworden, komt Freddy nog met een voor/na? Ik zag bij uhrenarmbandversand een pagina met XL banden in 19mm, maar ik twijfel of dat de kwaliteit is die je zoekt.
Kaliber (althans, de chronograafbrug(?)) lijkt een beetje op een Lemania 2310/Omega 321, als ik een snelle Google-search mag geloven. Klopt dat ook een beetje of is dat m’n fantasie die op hol slaat?
Voorwat betreft een band: is het niet handiger om een 20mm XL band er tussen te persen of bij te snijden?
Klopt wat je zegt. Omega liet vroege chronografen uitrusten met een Lemania uurwerk, waarschijnlijk de 1275. Hierdoor zijn veel onderdelen uitwisselbaar met de Omega 321, maar lang niet allemaal.
@ Jurgen: Supermooi horloge. Ik heb eenzelfde, maar die van jou is in een iets nettere staat
Freddy heeft volgens mij geen voor / na gemaakt. De beste man heeft het nogal druk de laatste tijd. Ik zal eens kijken of ik nog even snel een foto kan maken van het uurwerk.