Lemania chrono 18k vintage

Heb een aantal berichten ontvangen waar ik mijn vraagprijs op gebaseerd heb , we gaan het zien.
Feit is dat er van deze uurwerken weinig te vinden zijn in deze staat :wink:

1 like

Bij dit type horlogekasten zou ik willen weten of le lugs massief zijn of hol (gevuld met hars)…

Verder; mooi ding👍

1 like

heb ook zo een klokje.
is een Lemania cal 2520 met drie trotteuses, Omega gebruikte dit cal. voor zijn 321
Lemania CH27 heeft twee trotteuses, Omega cal 320.
zend later foto’s

2 likes

Lemania maakte een lekkere potpourri van al z’n kalibernummers. Wat is het verschil tussen een 2310 en een 2520?

1 like

heeft de 2310 geen twee trotteuses?
2520 cal heeft een uurteller bij de chronograph functie.
foto boekje van toen Lemania 2520

4 likes

Lemania 2520 goud

6 likes

Lemania 2520 staal

6 likes

Lemania CH27, in staal jaren 1940

7 likes

De meeste bronnen geven aan dat een Omega 321 (3 register) hetzelfde is als een Lemania 2310, maar de meeste bronnen praten gewoon een ander na, dus of dat waar is geen idee, je zou best gelijk kunnen hebben.

Ik heb zelf wel eens geprobeerd lijn te ontdekken in 15cht en 15tl uurwerken, maar dat is ook een ondoorgrondelijke brei aan verschillende versies en nummers, terwijl er op de uurwerken zelf maar zelden nummers staan. Helaas zijn er maar weinig goede naslagwerken bewaard van lemania.

1 like

uit vroeger opzoekwerk

4 likes

Beste Hendrixxx,
Ik zag je prachtige uurwerk in het verkoopsgedeelte waarin je verwees naar dit topic.
Ik tracht via deze weg met jou in contact te komen.
Ik wil mijn echtgenoot hiermee verassen voor zijn 50e verjaardag.
Kan u mij laten weten of het nog beschikbaar is ?
Alvast bedankt,
Delvaux

1 like

Pm verzonden !

1 like

Supergaaf trio, voor de 2520 staal. Ooit wil ook nog een Lemania met witte plaat. Hetzij in een Omega Seamaster, hetzij in een Tissot 808a, hetzij in een Lemania.

1 like