Via erfenis in mijn bezit gekomen , wie kan hier iets meer over vertellen ?
Geen wazige foto’s in dit topic
Mooi ding hoor. Wijzerplaatje is opnieuw opgemaakt. Kastje nog mooi scherp. Werk ziet er clean uit.
Opgewonden en loopt al 3u knal juist !!!
Kan helaas via de referentie op het uurwerk of deksel niets vinden op het interweb
Iemand idee van de eventuele waarde van dit kleinnood ?
Is een Lemania 2310 binnenwerk denk ik
Inderdaad, of een ch27, zo heette dit uurwerk eerst.
Volgens mij heb ik ergens iets gelezen over die uurwerkjes. Morgen ff opzoeken.
Als ik me niet vergis heeft omega de 321 daarop gebaseerd
Klopt, is in basis ook hetzelfde uurwerk
Wat een mooi exemplaar, jammer van de wijzerplaat. Zoek ook maar eens op Lemania 105. Zijn ook veel verschillende van gemaakt met 1275 caliber.
Zo te zien heb je qua formaat (37/38mm?) een gewild exemplaar.
Dat is geen referentie maar een serienummer. Helaas bestaan er van Lemania serienummers geen naslagwerken. Administratie was destijds niet hun sterkste kant volgens mij
Ze hebben het zelfs samen ontwikkeld. Hieronder een link met een goed overzicht van de Lemania calibers inclusief informatie.
Is inderdaad 37mm inclusief kroon
Tot nu toe nog geen identiek exemplaar gevonden en weinig met de 3 subdials
De plaat is in real life schitterend en ik vraag me af waar je aan kan zien dat ze opgemaakt zou zijn , de wijzers hebben een stevige patina dus waarom hebben ze die dan niet aangepakt ?
Wijzers en dial staan los van elkaar… van 9 van de 10 opgemaakte die ik tegenkom is alleen de dial opgemaakt, zelden kom ik opgemaakte wijzers tegen. En je afvragen waar?.. tja daar ben ik al lang mee gestopt.
Mooi uurwerk
Zou je dat van de wijzerplaat dan ook niet vermelden in je advertentie
Je kan je ook afvragen, waarom hebben de wijzers wel zoveel patina en de wijzerplaat niet
Inderdaad , zal een verwijzing maken naar dit topic
Done !
Je prijszetting is wel érg optimistisch. Je zal al blij mogen zijn met >1000 euro. Just my 2 cents.