Ik had al gezien dat er een verkeerde centrale sec.wijzer op zat. Gelukkig kon Ferrie Schweitzer een Omega-versie van de juiste wijzer uit voorraad leveren. Dus, afgelopen zaterdag -toen ik mijn Sinn ophaalde-, de Lemania en de wijzer aan Jan Ubels laten zien. Hij reageerde meteen positief, maar wel met de slag om de arm “…even kijken hoe alles er uit ziet als ik 'm gedemonteerd heb.”
Dat antwoord kreeg ik vandaag: uurwerk vies en inderdaad hard aan een onderhoudsbeurt toe, nieuw glas is te krijgen, kast kan weer helemaal strak worden dmv. laseren de ‘sun burst brushing’ terugbrengen. Wijzer kan in kleur worden geverfd en ook de pakkingen zijn geen probleem.
Je begrijpt dat ik meteen ja heb gezegd en errug enthousiast ben! Ik houd jullie op de hoogte!
Dat laseren heb ik nu in korte tijd al enkele malen gehoord hier, ben dan ook erg benieuwd naar het effect op dit horloge in het bijzonder.
Leuke aanwinst
Jan Ubels (klokken) heeft al aangegeven een rapportage van het werk te maken.
Ik ben benieuwd hoe dit laseren gaat in vergelijking tot het laseren van die Italianen die hier een keer gepost hebben over het reasaureren van gedeukte kasten.