Lemania of Angelus

Wie heeft een dergelijk horloge en kan me adviseren? Ik kan een Lemania Chrongraaf kopen voor 1600dolar (1940) via Vintage Watches en een Angelus Chrongraaf voor 999dollar (1940) via Cool Vintage Watches

Bedoel je die stalen Lemania die bij Farfo vintage watches te koop staat voor $ 1599,- ???
de Angelus chrono bij Cool vintage watches vind ik wel mooi,maar te duur voor een 35mm case.
$ 750, - is al goed betaald.
André

Klopt! De Angelus ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit. Zou dit horloge echt in goede staat zijn en zou alles nog werken? Wat bedoelen ze met de opmerking “near mint”?

Mint betekent onaangetast, “near mint” betekent dus zoiets als “zo goed als nieuw”.

(Near) mint betekent natuurlijk niet dat alles werkt in zo’n oud object, of dat 'ie gereviseerd is! Dat zou er bij moeten staan.

Geheel en al o.t. maar waarom maken die sites geen indeling op naam of een zoekfunctie??? Gek word ik van het zoeken! Ik vind de Lemania in dit geval mooier maar ik vind ze beide te duur. Ga eens op eBay.com kijken!

Dat doen ze express Henrik, om je te verleiden :smiley:
en Boudewijn wil niet van eBay kopen,

Cool watches geeft 6 maanden garantie op hun horloges, Boudewijn
daar hoef je je echt geen zorgen over te maken :slight_smile:


zoals je op deze foto kan zien heeft de wijzerplaat aan de linkerkant wat waterschade en een kras.
de kast aan de achterkant heeft wat corrosie, near mint is ie dan ook niet, maar wel in nog zeer goede staat met en originele wijzerplaat.

de Lemania van Farfo ziet er beter uit ,mar die kost dan ook veel meer.
en wat Henrik al zei,beide zijn fors aan de prijs.

Groet, André

Geloof jij trouwens, naar het logo kijkend, dat deze Angelus uit 1940 is André?

Ja Henrik,model zeker uit de 40tiger jaren ,misschien iets later ,maar daar heb ik het serie nummer voor nodig.
zie nu trouwens dat het staart /uiteinde van de chrono hand weg is.

Boudewijn hier een Angelus chrono in near mint state,

Wat een goed forum. Je krijgt echt bijna direct antwoord en tips van ervaren mensen. Ik heb wel wat verstand van horloges, maar begin eigenlijk net met een verzameling op te bouwen. Handig jullie tips en bedankt!

Ps: Ebay is niet mijn ding. Ik durf het niet na een slechte ervaring te hebben gehad!

Boudewijn: 1 slechte ervaring kan gebeuren, uiteraard heel vervelend, maar om je daardoor uit het veld te laten slaan…

Je hebt allerlei systemen om je te beschermen, de Ebay kopersbescherming, en als je betaald via PayPal ben je nog eens extra beschermd.

Sterker nog! Ik heb een Angelus horloge aangeschaft via Ebay. Stoer he? Werkt goed dat PayPal.

Heb je misschien een foto van deze Angelus of het item nummer op eBay, Boudewijn.
ben benieuwd :slight_smile:

Groet, André

Ik ook…