Lemania Only ;)

8 likes

Even wat plaatjes geschoten van een paar Lemaniaā€™s uit de collectie: een ā€œHigh Lifeā€ 15TL enkeldrukker met emaile wijzerplaat, en een Lanco met een kaliber 1276:

en uit de knutsel/rommeldoos: een Lemania 105 Jumbo en een Wakmann, beide met een kaliber 1275; de benodigde onderdeeltjes voor deze projekten zijn zoā€™n beetje bij elkaar verzameld, moet ze nog een keertje onder handen nemen:

9 likes

Alleen een stopwatch van Lemania :slight_smile: Apart ding.

3 likes

Ja je ziet dat merk niet veel. Heb hem teruggevonden in een lijst met oude Zwitserse merken. Die automaat van je vader. Ook leuk! Nooit weg doen! Gaat ook om de herinneringen erbij. Misschien kan Jan Ubels er wat mee? Die van mijn vader laat ik maar zo. Loopt 5 minuten. Uitgedroogd denk ik. :slight_smile:

1 like

Leuk hoor, heb zelf ook stopwatch van lemania (zie tig posts hierboven) . Je hebt er niet zoveel aan, maar gewoon leuk voor de heb :wink: en mooi om naar te kijken!

Al jaren in bezit van deze 15TL single pusher. Helaas ontbreekt er Ć©Ć©n onderdeeltje waardoor hij niet loopt, alleen lukt het me niet om die te vinden.:cry:

5 likes

Houd eens op met posten!! :wink: Vind het nog steeds jammer dat ik deze heb gemist.

Monopusher

5 likes

Lemania (1341) inside :slight_smile:

Groeten,

Tecco

4 likes

Nog twee (grote, 6,5cm) lemania stopwatches uit de collectie. Beide prima werkend, helaas wel met wat schade aan het glas. Daar moet ik ooit nog eens iets aan laten doenā€¦
De bovenste is een rattrapante, de tweede een nero lemania met een 12 uurs wijzerplaat.

Nog eens tijd voor een update :slight_smile:
Deze hebben onlangs een opfrisbeurt gehadā€¦

  1. Lemania EPSA Super Compressor Caliber 3000 Bullseye

  1. Lemania EPSA Super Compressor Caliber 3000 Linen Dial

  1. Lemania EPSA Super Compressor Caliber 3000 ā€œnormalā€ dial

En deze is onderweg voor een onderhoudsbeurt (ook een Super Compressor)

Ik heb ook nog een paar mooie gewone calibers 3000 en enkele calibers 3600 klaarliggen voor een fotosessie dus ik hoop hier snel nog een extra post te doen :slight_smile:

Grtz,
Gert

9 likes

Heel fraai; laat je sommige dials opnieuw opmaken of hadden deze exemplaren nog zulke frisse dials?

@wbcoupe nee geen redials, daar ben ik persoonlijk geen fan van. De mooiste exemplaren deel ik hier natuurlijk :slight_smile: maar ik heb hier ook enkele tientallen liggen met een beschadigde wijzerplaat, Lemania donoren heb ik momenteel dus voldoendeā€¦

De compressors bewaren vaak best goed omdat ze zo goed waterdicht zijnā€¦

2 likes

Tja - over frisse dials gesprokenā€¦ maar desondanks een hele fijne Lemania verderā€¦

1 like

Zie nu pas dit topic, zie erg mooie exemplaren voorbij gekomen. :slight_smile:
Zelf vind ik met name de 105 erg mooi, hier die van mij:

6 likes

Heerlijke klok zeg - die heeft tenminste behoorlijk wat daglicht gezien ipv tientallen jaren in een box gezeten! Vasthouden!!

1 like

Dank, ben er ook blij mee en deze zal niet snel weg gaan.

Kan iemand iets meer vertellen over deze twee lemaniaā€™s. Welke modellen, uit welk jaar ze zijn en de eventuele waarde.
Alvast bedankt!

3 likes

hallo,
heb het topic nu maar gezienā€¦
heb 2 lemania chronographen 2520. eentje in goud en een in staal
toch nu maar fotoā€™s.


14 likes

Niemand?