Lemania Only ;)

Hallo iedereen,

Dit is niet mijn eerste post maar wel de eerste post die een beetje een inzicht geeft in mijn eigen collectie.
Ik had het plan om mijn uurwerkjes pas te tonen wanneer ze voorzien waren van een service- en opsmuk beurt maar omdat dit wat langer dan verwacht gaat duren hier toch al een tip van de sluier van mijn Lemania collectie. De liefde gaat momenteel vooral naar de caliber 3000 en 3600 zoals je kan zien :slight_smile:

Ik hoop van harte om wat zielsverwanten te vinden, al hoop ik wel dat niet iedereen plots Lemania gaat verzamelen nu :slight_smile: De prijs voor deze werkjes gaat de laatste jaren hoger en hoger, vraag en aanbod zeker… dus hoe kleiner de vraag, hoe beter de prijs :stuck_out_tongue:

Een overzicht:

Enkelen uitgelicht:

Het vreemde eendje in mijn collectie :slight_smile: (en direct al gezondigd aan het onderwerp van dit topic)

Aan sommigen is nog wat werk aan…

Momenteel aan het renoveren…

26 likes

Wat een collectie! Niet helemaal mijn ding, maar begrijp het wel :wink:.
Gaaf hoor. Service je zelf?

Ik heb zelf geen Lemania, maar wel voor @Lexor een Lemania (met kaliber 3000) geserviced.
Wat een mooi horloge en prachtig uurwerkje, dus ik snap waarom je ze verzamelt!

1 like

gaaf hoor ! :slight_smile:

Zo, jij weet zo te zien niet direct van ophouden. :laughing:
Succes met het renoveren van de collectie!

Wauw, erg mooi zeg!

Mooie collectie , daar ben je nog wel een paar jaar zoet mee, maar dat is dan ook de uitdaging.
Succes.
Als ik nog eens een Lemania tegen kom , weet ik waar hij naar toe moet.

Leuk hoor! Hier alleen een Lemania stopwatch in de collectie.

3 likes

Tof, succes met de renovatie.

@wander026 Ik service ze zelf anders wordt het een heel dure grap. En voor de eerste stappen in het onderhouden van mijn horloges moet ik nogmaals naar hier verwijzen:

Ik heb nog aardig wat te leren maar daarnaast is het ook de bedoeling dat ik mijn eigen ervaringen in het horloge maken hier verder deel!

2 likes

@rien66 laat maar komen zou ik zeggen :slight_smile:

@allen bedankt voor de leuke reacties!

@vouwfietser. Je hebt 'm geweldig geserviced! Met de nieuwe veer loopt ie weer als een trein. Draag 'm nu regelmatig. Overigens was het niet Lexor maar Lexaf… maar dat is je vergeven.

Dit is opa’s Lemania om mijn pols:

7 likes

Wow je hebt niet stilgezeten - gefeliciteerd met je imposante collectie! Ik kom zelf echt niet verder dan deze twee denk ik :wink:

6 likes

Enkele nieuwe aanwinsten…

14 likes

Deze was toch wel erg leuk, had ik misschien niet zo snel weer weg moeten doen.

10 likes

Leuk topic Gert! En een heel mooie collectie. Ik zal dan mijn enige Lemania showen. Heb er ook iets mee, met name door de relatie met Omega.

7 likes

Inderdaad :thumbsup:

1 like

Het is er maar Ă©Ă©n maar wel een wannahave! Vond de 105 van @XXoF met de vintage stalen band overigens wel mooiere combi :wink:

Horloge van hem vind ik ook mooier. Volgens mij iets grotere kast ook. De stalen band is misschien origineel Lemania? Dat zou dikke extra zijn.

Mijn Lemania was een budget aankoop maar wel origineel. Ik vond hem ook mooi passen naast het, ook relatief kleine, zwaar doorleefde horloge van mijn vader. Een Lorton. Heeft een leven lang boeren werk mee gemaakt! En altijd doorlopen. De Lemania gaf mij ook zo’n gevoel.

1 like

Nooit tegengekomen die Lorton - leuk als je dat nog kan genieten (met een fraaie oude band trouwens - heb ik ook nog ergens) Van mijn vader heb ik ook nog een oude automaat met - in de zestiger jaren de verkoop gimmick - meer dan veertig steentjes geloof ik. Werd altijd zelf schoongemaakt met wasbenzine in eierdopje weet ik nog - en is natuurlijk niet meer lopend te krijgen :wink: