Lemania servicebeurt gezocht

Recent heb ik een Lemania horloge van mijn opa geerfd die ik op den duur zelf wil gaan dragen. Het horloge is wat gehavend en is misschien wel nooit geserviced. Ik ben benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over dit horloge en of er iemand is die ervaring heeft met het servicen van dit merk zodat ik dat kan laten uitvoeren. Wil in ieder geval het kapotte glas laten vervangen. Alle info is welkom, alvast bedankt!


image3

2 likes

Mijn inziens zeker de moeite waard om te laten servicen! Zoek binnen het forum maar eens op horlogemakers.

Leren bandje er op, en je hebt een prachtig horloge.

1 like

Dank je! Ik heb gehoord dat je vooral niks moet laten doen aan de wijzer(plaat) omdat deze origineel zijn. Ik heb er zelf geen verstand van, kunnen jullie dit beamen of…?

2 likes

Zou inderdaad een servicebeurt doen, en verder een lederen bandje er om heen slingeren. Verder niets aan doen! Prachtig.

1 like

Zeker weten! De plaat heeft patina, maar echt niet te ernstig. Alles wat je aan de plaat laat doen wordt niet beter. Zie het horloge te laten onderhouden in mechanische zin, vervang het plexiglaasje, zet er een mooie band aan en dragen!

Neem even contact op met @Otwatch (Thomas) die kan je vast helpen.

Als je van het Antwerpse bent, kan je me een berichtje sturen. Heb vermoedelijk nog een donor binnenwerk van deze

Wat een prachtig horloge.

Volledig RVS, geen zichtbare krassen op de deksel, zeer nette kast, nette pushers en een zeer nette gesigneerde kroon.
Jammer van de (nicotine?) aanslag op de plaat, maar desalniettemin een heel mooi patina.

Kortom, een erfstuk dat voor een horloge van deze leeftijd in een heel erg mooie staat verkeerd!

Ik hoop dat je deze na een servicebeur nog vele decennia zal dragen ter ere van je opa :+1:

Een foto na de service, eventueel met andere band, zou ik erg leuk vinden

1 like