Leonidas ouwe zooi die er nog nieuw uitziet

maar wel uniek met doos, papieren en zelfs de hangtag !!

CP-2 , 1965 , E.I 442
de grootvader van de Bund’s

20 likes

Geweldig mooi ding Rene

1 like

Cool! :+1:

1 like

Verdammt nochmal, waarom weet jij altijd weer horloges te vinden waarvan ik nog niet wist dat ik ze wou hebben?

4 likes

Heel erg mooi. Hoe zat dat nu precies met Heuer en Leonidas?

1 like

Mooie Breitling! ehh o nee, Leonidas. (sorry, macht der gewoonte :wink: )
Je hebt wel smaak :smile:

1 like

Vroeger maakten Heuer en Leonidas allebei horloges en chocolade. Na een lang onderhandelingsproces kwamen ze tot overeenstemming. Vanaf toen maakte Heuer de horloges en Leonidas de chocolade.

10 likes

Wat een mooie klok zeg!!

1 like

Wat een uitsrtalende uurwerk ,mocht je ze later wegdoen zou ik wel de eerste op de wachtlijst willen zijn
veel draagplezier met je nieuwe aanwinst :+1:

2 likes

Een fraaie aanwinst :+1:

1 like

Wel erg mooie zooi :grin:

1 like

Het is gewoon exact een Breitling 817. Cool ding.

1 like

Dikke bezel :sunglasses:

1 like

Weer een prachtvondst. Dan durf ik de mijne niet meer te fotograferen :blush:
Net een heuer/leonidas verkocht, helaas een stopwatch, maar toch.

1 like

Waar trek je ze toch steeds vandaan? Top ding weer!

Gewoon uit interesse, koop je enkel bij of verkoop je ook weleens horloges (ik zie ze hier op het verkoopdeel nooit langs komen)?

1 like

Ik verkoop ook wel eens wat , 1 er in , 1 (of meer) er uit om het een beetje leuk te houden
maar ik verkoop eigenlijk niets (nooit) via het forum om ‘gezeur en gezever’ voor te zijn , als je de diverse topics er eens op naslaat waar iemand een horloge koopt en weer verkoopt, snap je wat ik met ‘gezeur en gezever’ bedoel :wink: en ook heb ik een website via welke ik wel eens wat verkoop. maar om e.e.a. zuiver te houden adverteer ik daar ook nooit mee, als iemand iets van me zoekt vinden ze de website toch wel :wink:

verder denk ik dat de Nederlandse ‘markt’ ook veel te klein is en iedereen wil , ongeacht de staat en/of zeldzaamheid , voor een dup op de 1e rang zitten. Liever (en veel makkelijker) verkoop ik aan verzamelaars in het buitenand die mij kennen en graag van me kopen (geloof het of niet maar deze Leonidas heb ik vanmiddag laten zien en nu 3 mensen op ‘de lijst’ die het graag willen overnemen als ik er ooit vanaf wil)

ik heb een heel goed contact in Italie die wel eens wat vind en aan me aanbied :wink:

Opvallend, ik heb nu twee keer iets gekocht van ene meneer “Simone” uit Italie. Voor en nette prijs en heel leuk spul. (vooral de Rado Electrosonic was een dikke mazzel) Die meneer laat op het digitale horloge forum allerlei nos horloges zien die hij uit zaakjes in allerlei steden in Italie tevoorschijn haalt. Destijds had men in Italie duidelijk meer oog voor mooi design en kwaliteits horloges. (nog steeds denk ik)

1 like

inderdaad , ik denk dat ze veel sneller (veel) meer geld uitgeven aan ‘mooi’ dan dat wij (met onze calvinistische opvoedingen) ooit hebben gedaan en ooit zullen doen

auto’s , kleding , horloges, schoenen, eten … alles mag wat kosten in Italie

Wilde al zeggen :wink: Bedankt, snap wel wat je bedoelt met gezever