Leonidas triple date

Beste hf-ers,

Al een tijdje staat een triple date op mijn verlanglijstje, nu kwam ik deze leonidas tegen. Nu zitten er alleen rare vegen op de chapter ring, ik denk uitgelopen verf, klopt dit en is dit nog betaalbaar op te knappen. En wat is de waarde van zo’n horloge ongeveer?

Groetjes Remco

Als het beschadigingen zijn op de wijzerplaat en niet op het glas (wat bij die onderste nog zou kunnen), dan is dit eigenlijk niet meer mooi op te lossen zonder het originele karakter te verliezen. De prijs van een model met lichte beschadigingen kan verleidelijk klinken, maar besparen op conditie is meestal niet verstandig.

1 like

Ja het is ook qua prijs verleidelijk de eigenaar wil er €300 voor hebben, maar ik vind het wel zonde dat de wijzerplaat is aangetast hierdoor

1 like

Zonde die lelijke plek dat verpest het horloge een beetje

Ja dat klopt, terwijl hij er verder wel netjes uit ziet

De vlek bij 4 uur lijkt op vuil en is met wat geluk met een wattenstaafje met alcohol nog schoon te maken.

De vlek bij 6 uur is volgens mij een kras en daar kun je niets meer aan doen zonder de plaat verder te beschadigen.

Toch zou ik het voor €300 wel aandurven om dit horloge te kopen (als hij goed loopt) want het is zeker een leuk ding :+1:

2 likes

Zit die bij 6 niet gewoon op het glas?

Het schijnt echt op de dail te zitten, ik twijfel nog erg, het is wel een grail voor een scherpe prijs

1 like

De prijs is zelfs een beetje verdacht laag vind ik persoonlijk ik heb zelf de automatische variant met felsa bidynator

1 like

Ik heb net de advertentie gezien op eBay Kleinanzeige maar zie geen zg. red flags.

Maar, bij twijfel niet inhalen heb ik geleerd :+1:

2 likes

Zeker als het een grail is zou ik niet besparen op conditie.

1 like

Ja opzich als grail mag hij wat mij betreft wat plekjes hebben, maar vind hem ook wel redelijk goedkoop, alleen zie zelf ook in communicatie geen red flags met de eigenaar, je ziet ze alleen wel in goede staat voor 1200-2000, dat weet de eigenaar ook

1 like

Mijne heeft ook flink patina maar wel meer een egale patina

5 likes

Die is ook erg mooi :heart_eyes: wat zeg jij van het horloge waard of niet?

1 like

Het zijn geweldige horloges, ik ga mijne verkopen aangezien ik ook twee vol kalender chronograaf horloges heb en deze nooit draag

Zijn wel prachtige horloges maar heb er teveel

1 like

Goede conditie en wat mij betreft mooiere kastvorm, ik zie een potentiële klant in dit topic :slight_smile:

2 likes

Hij mag altijd een PB doen echter is deze wel flink duurder maar wel mooier inderdaad

En geserviced

1 like

Helaas, verkoper had hem verkocht aan iemand anders… Dan maar straks genieten van mijn horloge wat ik laat maken :blush:, het geld vliegt toch al de la uit…

hq720

5 likes

Het is een kast gemaakt door een Italiaanse horloge maker en deze gaat deze nogmaals maken voor mij, ik heb een exact zelfde dail en uurwerk gekocht

Hierbij een filmpje hoe hij het maakt

3 likes

Supermooi! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen in welke prijscategorie zoiets valt?