Lepina 2

zoals beloofd een paar fotootjes van de lepina…
ik zei in een vorig berichtje dat ik op mn werk tot 150 maal kon vergroten … :smiley:
is wel heeel erg groot om wat te herkennen…
zelfs met 30 keer vergroot is het al moeilijk om iets scherp te krijgen …
heb mn best gedaan ghighi al is het alleen al, om wat te laten zien …
paul k, kwam al met de oplossing waar dit horloge vandaan kwam…
in de deksel, vond ik ook nog het 1 en ander aan gekras.
maar zoals beloofd zou ik fotootjes plaatsen…

dit is de 1e keer dat ik foto’s toevoeg dus ik hoop dat het lukt…


FOTO VAN VERKOPER.


MERKNAAM OP WIJZERPLAAT 30 maal vergroot.


SECONDE WIJZER 30 maal vergroot


LEUK DETAIL 30 maal vergroot


30 maal vergroot


GEWICHTJES 75 maal vergroot


DEKSEL BINNEN 1 waren vroeger al kunstig met tekenen… betekenis ??


DEKSEL BINNEN 2


DEKSEL BINNEN 3

iemand die weet wat dat voor codes zijn ??

tot slot …
wat ik bedoelde met 150 maal vergroot…


hier staat het wieltje scherp in beeld ( geprobeerd iig )


hier staat het gewichtje scherp gesteld ook geprobeerd …

nou dat was het …
mischien is het wel massa produktie horloge … maar vond hem echt heel leuk

ik hoor wel of er nog meer bekend is van deze lepina…
reactie altijd welkom en hoop dat de foto’s erbij staan

mvg switt !

mooie foto`s.
en wel duidelijk vind ik.
oscar

Switt , Die graveringen kom je heel vaak tegen in horlogekasten.
zijn zogenaamde reparatie of service aantekeningen van horlogemakers. meestal een combinatie van initialen van de beste man en een datum , al of niet in code.
die grote R is wel aardig met 82 erin,er is dus iets aan het horloge gebeurd in 1982 door ene meneer (of Mevrouw) R
vaak kan je zo achter de leeftijd komen van een horloge komen, alle puzzeltjes op een rij zetten, de oudste geeft dan ongeveer de leeftijd ( minus een paar jaar) aan

Lepina is mij verder niet bekend maar klinkt als ““Lepine”” een beroemde franse horloge maker uit de 18de eeuw.
ik denk dan ook dat het een fantasiemerk betreft.

mooi foto’s en een leuk horloge.

Grappig, ik heb ook een bod op dat horloge gedaan maar heb dat verwijdert toen er na enkele dagen geen reactie kwam. Prachtige foto’s en een horloge naar mijn smaak!
Maar ik zou ook wel een paar foto’s van het hele horloge willen zien en het hele uurwerk. De details zien er erg goed uit, nu nog het geheel dan kunnen we je misschien vertellen wat voor uurwerk er in het horloge zit. En misschien kun je zo’n close-up maken van het merkje wat in het uurwerk onder de balans staat? Dan is het helemaal makkelijk!

Leuke foto’s en leuk horloge; van die inskripties kan ik ook geen chocola maken, als je trouwens goed kijkt op plaatje 2 (detail Lepina op wijzerplaat) dan lijkt het net of er iets heel wazig geschreven is op de plaat of op 't glaasje (in het vlekje zie je “ec” of zoiets): spannend, wellicht een aanknopingspunt voor de DaVinci code? (kan natuurlijk ook zijn dat er “defect” op 't glaasje geschreven stond :smiley: :smiley: ).
Die details zijn leuk, maar zoals Henrik al aangeeft zou een simpel plaatje van het hele uurwerk wellicht ietsje meer aanknopingspunten geven, hoewel we al wel de strepen op de bruggen kunnen zien, altijd een leuk detail en vaak teken van kwaliteit!

Groet,
Paul

nou daar komt tie weer dan :smiley:

ik heb gekeken henrik maar zo snel een merkje bij het balans kan ik niet zo snel vinden…
of moet het uurwerkje er dan uit ? zie wel bij het veertje van de balans een heveltje …
maar dat is voor de snelheid … kunnen ze nu trouwens ook wel met het heveltje voor de
wind doen … vind ik … waaide bijna uit mn onderbroek vandaag :smiley:
paul k > ik heb zelf geen digi cam… dus moest hem ff lenen van mijn baas ghighi…
ik hoop dat dit simpel genoeg is en dat je er wat aan ziet.
die “ec” of iets …gefrummel… zit niet op het glas maar op wijzerplaat.
heb er nog een foto bij gedaan die ik gister ben vergeten…


foto 1


foto 2 maar dan andersom…


deze was ik gister vergeten…

ik hoor het wel weer !
ben nu wel erg nieuwschierig
alvast weer bedankt ! voor de reacties en de moeite.

mvg switt

oohw jah bijna vergeten … laatste foto